Lotus Day och Lotus Festival 2015

Träffar, bankörningar, möten etc.
Zkrappie
Stamgäst

Re: Lotus Day och Lotus Festival 2015

Post by Zkrappie »

Har ni putsat upp bilarna och gjort er redo för säsongsstart ännu? Min får troligen komma fram i helgen, jag kan inte vänta längre.. :)

Har sett fram emot Lotusfestivalen sen förra årets festival, det var riktigt trevligt. Tyvärr har det blivit en dubbelbokning för min del och tyvärr är jag i Bayern den helgen. Jag hoppas jag får träffa flera av er både på Arlanda festival och i Orsa i slutet på juni.
Lisa Hansson
Lotus Elise s2
oodsell
Ordförande i Lotusklubben

Post by oodsell »

Synd Lisa att vi inte får se dig på Festivalen i år. Men du får försöka hålla Lotusflaggan högt i din del av landet.
Jag såg idag i MHRF's evenemangskalender att Sveriges Järnvägsmuseum i Gävle ordnar motorsöndagar hela sommaren med olika teman. Den 21/6 är det tema Sportvagnar och den 28/6 är det Engelskt, så då borde vi kanske försöka vara representerade? Utställningarna av bilar är mellan kl 11-13 på Hennans station, och mer info ska finnas på www.trafikverket.se/jarnvagsmuseum
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Zkrappie
Stamgäst

Post by Zkrappie »

Det ska jag absolut göra! Den 27 krockar med sportbilsfestivalen i Orsa, men den 21 är ledig i kalendern. :)
Ser ut att bli en ganska händelserik sommar även här uppe norr om Dalälven! :-D

Bilen får stanna kvar under täcket till nästa helg, väldigt onödigt att det kom snö nu tycker jag, vårkänslorna var ju redan på plats..
Lisa Hansson
Lotus Elise s2
Seongie
Användare

Post by Seongie »

Kan man köra ner sin Lotus till depåområdet/parkeringen på Knutstorp, även om man inte ska köra på bana? Eller är man relegerad till besöksparkeringen på gräset utanför banområdet?
Medlemskap: LCCS & MSCC.
oodsell

Post by oodsell »

På våra egna bandagar är alla klubbmedlemmar och även andra välkomna ned i depån. Det finns gott om plats!
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Håkan B
Moderator

Lotus Festival 2015

Post by Håkan B »

Nu börjar det bli hög tid att anmäla sig till årets Lotus Festival och bankörning på Kinnekulle 14-16 Augusti!

Anmälan och information hittar du på lccs.nu eller här:
http://www.lccs.nu/kalender/lotus-festival-sweden-2015/
Håkan Bengtsson, Ansvarig för Bankörning LCCS
Tidigare Esprit-frälst men just nu en Honda-Elise S1, Exige 360 Cup, Zero 7 samt Formel Ford 1600 tävlingsbilar Royale RP21, Van Diemen RF76, Reynard F83. Även delägare i frugans Emira :laugh: :flag:
oodsell

Post by oodsell »

Nu börjar anmälningarna trilla in till årets Lotus Festival. OBS, vi behöver ha in anmälan senast den 30/7, men ju förr dess bättre!

För den som vill ha lite inspiration inför bankörningen på Kinnekulle Ring på fredagen så finns det en film på http://www.rejsa.nu från Alfaklubbens bandag där i mitten av juni.

Vi kan också meddela att vi har godkänt en anmälan att bara köra en halvdag på Kinnekulle, dvs genomgång kl 12.30 och körning tre pass kl 13.30 - 16.30. Det kostar 500 kr plus ev förarförsäkring 100 kr. Så om du har problem att komma iväg till en heldagskörning så går det att också köra bara en halvdag. Kontakta isåfall Håkan på: stockholm@lccs.nu .

I mitten av juli åker organisationskommittén till Lundsbrunn och "provbor" anläggningen samt lägger en ca 10 mil lång rallybana. Lundsbrunn har fått bra vitsord från Rolls-Royce & Bentley klubben som var där i juni, och de har just invigt en ny spa-anläggning. Så det ska nog duga åt oss också! :lol:
oodsell

Post by oodsell »

Under måndag - tisdag var delar av styrelsen på Lundsbrunns Kurort för att "provbo" anläggningen samt lägga en rallysträcka för lördagen den 15 augusti. Miljö, rum, restaurant och mat  :beer: fick MVG och vi lade en 13 mil lång rallysträcka på fantastiskt fina vägar i en historiskt intressant kulturmiljö runt berget Kinnekulle och längs kanten av Billingen. :steer: Och Kinnekulle Ring står färdig nyasfalterad (förra året) att ta emot de som vill köra bana på fredagen. :flag: Så nu är det bara att anmäla sig till Festivalen senast den 30 juli!
P7130547 - Kopia.JPG
Josen
Forumveteran

Post by Josen »

Hej

Finns det plats i grupp A den 14/8 ?

Med vänlig hälsning,

Joachim
Joachim Osbeck
S2 111s 2002 ( rejsa tråd )
SPVM Roadsport B -> 2011 1:a, 2012 2:a, 2013 1:a
oodsell

Post by oodsell »

Jodå Joachim, än finns det ganska gott om plats i grupp A så det är bara att anmäla sig.

Vi kommer också att ha lite extra aktiviteter på Lundsbrunn på fredag kväll så stanna gärna över natt! Före middagen kommer vi att ha en enkel femkamp som man kan roa sig med till en eventuell fördrink eller öl.

Sedan kommer vi efter middagen att visa en unik 30 min lång film från ett Sportvagnsmeeting på Kinnekulle Ring 1981. Det blir bilder från både banan och från rallyt runt Kinnekulle. Och trots att det var 34 år sedan så kan man känna igen några bilar och ägare som fortfarande är aktiva!
oodsell

Post by oodsell »

Jag åkte förbi Lotus Göteborg i fredags och pratade med Erik Mellbin. De kommer till Kinnekulle Ring den 14/8 med en ny Exige S V6 Cab och en ny Evora S som man kan provköra på vägarna utanför banan (deras försäkringar gäller inte på banan). Passa på att kunna provköra dessa fantastiska bilar i samband med Lotus Festival! :steer:
JohnC
Användare

Post by JohnC »

Låter kul. Skall kolla mitt schema men om allt stämmer så kommer anmälan i veckan.
Cat7even
Forumveteran

Post by Cat7even »

Hej
Hade tänkt anmäls mig och min son till kinnekulle.
Blir tyvärr tvungen att ändra planerna på grund av sjukdom i familjen.
Ser fram emot att läsa om hur bra ni hade det.
Kinnekulle är en favoritbana.
Med vänlig hälsning,
Johan
Johan Lundberg
Uppsala
Elise S1
oodsell

Post by oodsell »

Nu börjar det dra ihop sig om man vill anmäla sig till Lotus Festival och bandagen på Kinnekulle. Vi behöver din anmälan senast den 30/7 för att vi ska kunna garantera plats på banan och på hotellet till våra rabatterade priser. Missa inte detta tillfälle! Det ska nog bli bättre väder i augusti......

Vi har troligen några platser över på bandagen så det kan gå att efteranmäla sig, men man kan inte vara säker på att hotellet kan ordna rum i samma del av hotellet och till våra priser. Till lördagens rally kan vi dock ta emot efteranmälningar fram till några dagar före, då det mest handlar om hur många lunchpaket vi ska inhandla. Och till årsmötet på lördag kl 10.00 behöver man inte föranmäla sig alls!
Josen
Forumveteran

Post by Josen »

Aha man får lunch  :up:  :beer:
Joachim Osbeck
S2 111s 2002 ( rejsa tråd )
SPVM Roadsport B -> 2011 1:a, 2012 2:a, 2013 1:a
Post Reply