Äger som sagt nu en S2000 som jag älskar då jag gillar denna typ av bil. Liten, lätt, kompakt, billig i drift (typ), och ligger riktigt fint på vägen. :)
Letade väldigt länge efter en S2000 som var i skicket jag var ute efter och kontaktade en kille på Garaget.org som sedan sålde bilden till mig på våren. Jag åkte från Trollhättan hem till göteborgstrakten ca 12-13 mil en mörk och regnig kväll i mars och var livrädd att jag skulle spinna av vägen och dö
Jag hade velat ha en S2000 i flera år och tillslut slog jag till på denna skönhet med då 5300 mil på klockan :) (2003'a)
Nu äger jag den och har det sköjj, helt underbart att cabba ner dem där varma soliga dagarna!

Jag har funderat lite nu det sista på något som jag hade kunnat ersätta den med och känns inte som det finns något som är så vasst, skriker så gött vid 9000 rpm, och som som känns så rätt. Jag gillar ju som sagt lite mindre bilar så har sneglat lite på BMW 1M. Det är inte direkt en liten bil men för att vara en BMW M-bil så är den liten med relativt smidig motor. Men jag har inte fått den där klockrena känslan över den direkt, kostar en hel del pengar med såklart.
Lotus elise vet jag ju vad det är (trodde jag iaf)
Så har jag kollat runt hårt och intensivt dem senaste dagarna som jag brukar göra med bilar (vill bara veta allt direkt) och kommit fram till att jag vill ha en Lotus Exige S, alternativt Lotus Exige S240. (fortfarande lite fundersam över dem korrekta modellangivelserna.)
LHD är ett måste (Jag vet att man sitter typ i mitten av bilen så det funkar bra men i en bil som man knappt ser någonting ur så kan det vara skönt att se nått alls!) så har sneglat lite över tyska marknaden på bilar. Ska ju inte köpa bilen förrän nästa säsong ändå (2016) så det är ingen panik men ville bara se lite hur det såg ut. Kan ju inte säga att det kryllar av Exige men får väl bara vara beredd på att punga ut lite extra när det smäller! (Ingen som tänker sälja sin våren 2016?? :):) )
Jag tycker dem är äckligt snygga, speciellt i dem skrikiga färgerna. Orange, gul, grön osv. Har fått reda på att dem drar till sig sjuk uppmärksamhet vilken jag kanske inte hade tänkt på, men det gör jag med min bil nu ändå så det ska väl inte vara några problem
Denna bilen klickar allt verkligen, vet inte vad det är men har någon slags fetish för små bilar som är effektiva och sofistikerade. Har inte kört något på bana med hondan och har inte direkt planerat att göra det med Lotusen men hade väl varit ett brott mot lotuslagen att inte göra det
Men vad tycker ni då? Hade ni kunnat rekommendera en Exige till en Hondaägare? :) Kommer garanterat att köpa en ändå så det spelar väl ingen roll!
Blev mycket text, men sånt är skoj!
Tack för mig!
MVH//Tobias Hederstad