Recall av Elise, Exige och Evora i USA
Re: Recall av Elise, Exige och Evora i USA
Oj så kul att få så många Lotus till Göteborg! Men kanske inte så kul för alla ägare runt om i landet.....
Men hör gärna av er till mig när ni ska ta er bil för åtgärd hos Lotus Göteborg. Vi kan alltid ta en lunch, fika eller sight-seeing medans ni väntar. Tel 0708-205091 eller e-mail ordforande@lccs.nu
Men hör gärna av er till mig när ni ska ta er bil för åtgärd hos Lotus Göteborg. Vi kan alltid ta en lunch, fika eller sight-seeing medans ni väntar. Tel 0708-205091 eller e-mail ordforande@lccs.nu
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Det var lite synd, hade hoppats på att Pierre på Bilhallen kunde göra detta.Ser wrote:Jag har fått samma brev, ringde och frågade och det gick bara att göra i Göteborg. Försökte få grejorna för att göra det själv men det gick inte. Tänkte när jag ändå är där och rotar...
Jag ska ringa idag och lyssna med dom.
Laggen
- Graf Orlok
- Forumveteran
Det har nog enbart att göra med att de är auktoriserade i Göteborg. Det är ju Lotus som betalar för åtgärden. Och de lär väl inte betala oauktoriserade verkstäder hur mycket man än bönar och ber.Det var lite synd, hade hoppats på att Pierre på Bilhallen kunde göra detta.
Jag ska ringa idag och lyssna med dom.
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
--Lotus Exige Sport 350 - 2017--
Sekreterare LCCS
Det fick bli Lotus Göteborg, dock ligger bokningarna ca 3v fram.
Fick tid efter påsk.
Man kunde även lämna i Köpenhamn om man vill....
Fick tid efter påsk.
Man kunde även lämna i Köpenhamn om man vill....
Laggen
Jag fick också det brevet och ringde dom och fick reda på att det eventuellt även dyker upp en auktoriserad verkstad i Stockholm inom några månader.
- Nillet
- Forumadministratör
Auktoriserade verkstäder hittar man här:
http://www.lotuscars.com/dealers-and-service-centres
Östra sidan av Sverige kan fundera på Estland, södra kan fundera på Danmark men Göteborg känns inte dumt...
http://www.lotuscars.com/dealers-and-service-centres
Östra sidan av Sverige kan fundera på Estland, södra kan fundera på Danmark men Göteborg känns inte dumt...
- Graf Orlok
- Forumveteran
Det sa de redan för två år sen... Fortsätter hålla tummarna under tiden.AZAD wrote:Jag fick också det brevet och ringde dom och fick reda på att det eventuellt även dyker upp en auktoriserad verkstad i Stockholm inom några månader.
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
Sekreterare LCCS
Visar sig att mitt nyförvärv också ska in för åtgärd. Dock bor jag ju här i Gbg, så det borde inte bli allt för bökigt.
Någon med erfarenhet av hur Lotus Gbg skötte jobbet?
Någon med erfarenhet av hur Lotus Gbg skötte jobbet?
Lotus Exige Cup 240 '06
Nån som varit inne och fått sin bil åtgärdad?
- mk1 black limited
- Stamgäst
Jeg har hatt min Exige S inne i Göteborg. De måtte bytte oljekjølerne også pga. rust i koblingene til slangene. De var ikke så nøyaktige når de skulle sette på clamet igjen, så det må jeg justere til vinteren. De brukte en hel dag på jobben (de byttet også oljetråg for meg, så det tok nok litt ekstra tid).
Jørn - MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Elise S1 '98, oppgradert understell/innsug/eksos - min hjemmeside: http://www.innset.no
- Graf Orlok
- Forumveteran
Jag gjorde oljeslangsåtgärden på Lotus Göteborg i förra veckan. Gick helt problemfritt och passade dessutom på att få servicen gjord med en snajdig officiell stämpel i boken. Allt gjordes på en dag och jag tror endast de behövde komma in underifrån, så ingen clam-removal för min del.
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
Sekreterare LCCS
Har haft stora problem med att få tag i Lotus Köpenhamn. Efter 3 veckor fick jag ett svar...
Få hoppas att resten går smidigt.
Få hoppas att resten går smidigt.
Peter - Elise SC