Är det någon som vet om det här är ett bra ställe
att handla reservdelar ifrån?????? http://www.sjsportscars.co.uk
Eller är det bättre att handla från tex. Bennets eller Wendels????
Själv behöver jag en kopplingssats (259£) plus lite andra grejer.
Jag har bara hört bra saker om SJ Sportscars, men jag har inte beställt därifrån själv. Jag ska nog dock göra det så småningom, för de har en del ovanliga delar som jag inte sett någon annanstans. Jag har annars just köpt koppling och en del annat från Paul Matty Sportscars, vilka jag kan rekommendera. Bennets är också bra (men det blir ju lite dyrare från Sverige) och Morgan där kan alltid ge insatta råd om mekandet.
/Rikard
Rikard wrote:Jag har bara hört bra saker om SJ Sportscars, men jag har inte beställt därifrån själv
Jag har beställt därifrån några gånger. Paketen kom snabbt, var bra inslagna, delarna passade och personalen var trevlig att tala med så jag skulle inte tveka att beställa av dem igen.
jag kom faktiskt tillbaka igår från min englandvistelse och har bara gott om att säga om SJ Sportscar så det skall inte vara några problem att beställa från dem.
Hur är det egentligen när man skaffar egna reservdelar och sedan vill ha saker fixade hos tex wendels eftersom jag själv inte mekar, har nämligen lite delar till mina främre stötdämpare på ingång som måste bytas. Gör de sådana jobb på wendels fast man inte köpt reservdelarna hos dem?
Har beställt prylar från , SJ-Sportscars, Bennets, PaulMatty och Banks EuropaEnginnering. Det som slår mig mest är skillnaden i kostnad på frakt. Det varierade från £30till £80 för exakt samma prylar. Mao det lönar sig att ta offert med frakten specad separat och med vilken leverantör dom använder. Har också provat Moto-concept i tyskland vilka bara tog humana 300kr för ett jätte paket med manual plus regnöverdrag till Espriten( väger massor).
Hej, har bara handlat på Wendels två ggr men har på grund av deras priser vänt mig till andra leverantörer. Bennets är ju billigare än Wendels och Bennets är oftat dyrare än engelsmännen( räcker denna korta utredning). Dock får man inte glömma att frakten är definitivt högre från England så plocka offert är mkt klokt.
jupp 50pund gick min frakt på, har de olika lotusverkstäderna i sverige något emot att fixa på ens bil om man redan fixat reservdelarna på annat håll och inte köpt av dem .