Vad lyssnar ni till för musik när ni framför era av Lotus tillverkade fordon?
Musik i bilen...
Musik i bilen...
Frågan har säkert varit uppe förr, men jag blev inspirerad av ett esprit-forum på Yahoo:
Anders som kör Esprit S2
- Rickard
- Svårt Lotus-beroende
Gärna sången från sportsytemet !
Annars så blir de väl "tung aggresiv" musik om jag är ute & kör på natten för att komma i rätt humör...
Kör jag E4:an en fredag eftermiddag är det nog däremot Tracy Chapman som gör sitt bästa för att jag ska va försiktig med högerfoten....
Annars så blir de väl "tung aggresiv" musik om jag är ute & kör på natten för att komma i rätt humör...
Kör jag E4:an en fredag eftermiddag är det nog däremot Tracy Chapman som gör sitt bästa för att jag ska va försiktig med högerfoten....
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...
Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1
Å en hel del annat.
Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1
Å en hel del annat.
- Fredrik280zx
- Stamgäst
Följande får av naturliga skäl ej komma till allmänhetens kännedom,
men jag är mycket svag för det "discofierade" bond-temat från "älskade spion".....
det funkar utmärkt i min S2:a (man får dock låtsas att det är en vit S1 man kör....) annars funkar tidsenlig 70-tals disco utmärkt.
Om man vill frångå "orginal-musiken" så funkar allt som går i rak 4-takt i minst 130 bpm
men jag är mycket svag för det "discofierade" bond-temat från "älskade spion".....
Om man vill frångå "orginal-musiken" så funkar allt som går i rak 4-takt i minst 130 bpm
Anders som kör Esprit S2
Hej !
I min Lotus har jag ingen musikanläggning. Tror att det kostade extra att få bilen levererad utan radio/cd-spelare (kanske lätt överdrift) men jag fick med på köpet fyra st högtalare som direkt bortmonterades. Add lightness !
I min bruksbil så spelar jag för tillfället mest Boz Scaggs. Annars är jag bluesfantast (gärna Chicagovarianten). Kan helt rysa bort i sådana "poetiska" textrader som: "I gave you seven children, and now you wanna give them back !" (BB King).
Hälsn
Lasse H
Hörby
I min Lotus har jag ingen musikanläggning. Tror att det kostade extra att få bilen levererad utan radio/cd-spelare (kanske lätt överdrift) men jag fick med på köpet fyra st högtalare som direkt bortmonterades. Add lightness !
I min bruksbil så spelar jag för tillfället mest Boz Scaggs. Annars är jag bluesfantast (gärna Chicagovarianten). Kan helt rysa bort i sådana "poetiska" textrader som: "I gave you seven children, and now you wanna give them back !" (BB King).
Hälsn
Lasse H
Hörby
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
utan man blir gammal för att man slutar leka !