Återuppstånden Lotus Europa

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Post Reply
Dennis K
Användare

Återuppstånden Lotus Europa

Post by Dennis K »

Till min glädje har min första Europa TC återuppstått :-D
När jag sålde den (1987?) plockades den ner av någon i Göteborgstrakten och lämnades i a f delvis utomhus med förfall som följd - tills någon uppifrån landet köpte resterna (enligt Morgan H). Idag kollade jag reg.numret på www.vv.se och fick fram att bilen är i trafik sedan sommaren 2003 och nu är svart (original lime-/grodgrön).
Bilen finns i Hällsjö, Matfors hos en Bengt Nilsson; någon som känner honom? Är han med i klubben?

Jag har lite bilder och kanske t o m lite papper kvar på bilen som han kan få del av - om intresse finns. Jag är förstås också nyfiken på vad som återstår av den ursprungliga bilen.
Last edited by Dennis K on Wed 29 Dec, 2004 00:15, edited 1 time in total.
/Dennis K
mogge
Forumberoende

Post by mogge »

Hej Dennis,
Om jag inte minns fel lackade jag den för några år sedan,lackskada efter att ägaren Bengt hade haft oturen att ligga bakom en grusbil vars baklemm på flaket av någon anledning öppnade sig,bilen blev på något sätt sand/grusblästrad,jag tror det var så,rätta mig om jag har fel.
Det jag minns bäst av bilen var att vi hade ett h----e med med stripningen och att den nya huven som leverades var för färsk, var inte kompis med lacken,blåsor,bubblor, sjunkningar etc, you name it,något mellan plast och lack levde ett eget liv + nyansen av den svarta lacken som ej visade sig vara svart JPS's utan en något senare Esprit -variant med en aning blått i, skillnaden syns ej i dagsljus men är påtaglig under lysrören.
Ha det gott Dennis,long time no seen, Morgan
Elan S1,Elan S2, Elan Coupe', Elise S1-96, Exige-07 och en biltrailer.
Dennis K
Användare

Post by Dennis K »

mogge wrote:Hej Dennis,
Om jag inte minns fel lackade jag den för några år sedan,lackskada efter att ägaren Bengt hade haft oturen att ligga bakom en grusbil vars baklemm på flaket av någon anledning öppnade sig,bilen blev på något sätt sand/grusblästrad,jag tror det var så,rätta mig om jag har fel.
Det jag minns bäst av bilen var att vi hade ett h----e med med stripningen och att den nya huven som leverades var för färsk, var inte kompis med lacken,blåsor,bubblor, sjunkningar etc, you name it,något mellan plast och lack levde ett eget liv + nyansen av den svarta lacken som ej visade sig vara svart JPS's utan en något senare Esprit -variant med en aning blått i, skillnaden syns ej i dagsljus men är påtaglig under lysrören.
Ha det gott Dennis,long time no seen, Morgan
Tack för infon, Morgan!
Som sagt, det var ett tag sedan sist...
Även jag suktar efter en Elise, men det dröjer... nu är det miata som gäller :steer:

Ha det gott!
/Dennis K
Post Reply