Billigaste Espriten någonsin ?

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Post Reply
Tobbe
Stamgäst

Billigaste Espriten någonsin ?

Post by Tobbe »

Den svarta SE´n(OHY 438) som stått hos Ucars i evigheter är nu såld för 140000 kr(kanske även ännu mindre...). Den är nu registrerad på ett företag i Enebyberg(BNS BILVÅRDSKOMPANIET AKTIEBOLAG). Intressant och se om det är någon som kommer att använda den, eller om det är ännu ett företag som skall försöka tjäna pengar på den. 19 ägare är den uppe i nu...
Esprit Turbo -88 *SÅLD*
Mikael_W
Forumadministratör

Post by Mikael_W »

140tkr och 19 ägare och inte så många mil, något måste vara seriöst fel på den bilen med tanke på hur länge den varit till salu utan de fått sålt den
Mikael, Fisker Karma
Nillet
Forumadministratör

Post by Nillet »

Det är ju hemmavid så jag var och tittade på den när jag letade bil. Nu tittade jag inte så noggrant på den (det var Elise jag var ute efter) men den såg väl OK ut. Någon som vet vad som är problemet med den? Är det "bara" många ägare som ställer till det?
Priset var ca 190 000:- för någon vecka sedan. Den är fortfarande till salu hos Ucar på bytbil.com!?!?!?
Säljes utan garantier...
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
Mikael_W
Forumadministratör

Post by Mikael_W »

den var uppe 260 för något år sedan då jag mailade på dem men de svarade aldrig, 19ägare och så lite mil, är nog något som inte är rätt med den
Mikael, Fisker Karma
Rickard
Svårt Lotus-beroende

Post by Rickard »

Finns en 92:a highwing till salu på Blocket för 165000, inte dyrt för en så ny bil.
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...

Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
Tobbe
Stamgäst

Post by Tobbe »

Upptäckte en lustig sak: Jag köpte några instruktionsböcker för Esprit från Tradera för ett bra tag sedan, och ser nu när jag tittar i en av dom att det är ursprungsboken till just denna OHY 438  :eek: Vad är oddset på det?

Undrar om nuvarande ägaren är intresserad av att köpa tillbaka den, kan ju inte vara roligt att äga en sådan bil utan ursprungsdokumentationen...
Esprit Turbo -88 *SÅLD*
Post Reply