Någon som har en idé om var man kan får tag i original tanklock till en Europa TC -72? Verkar vara omöjligt att hitta. Dom borde ha suttit på någon annan bil från samma tid men jag har inte lyckats klura ut vilken
Det går att få tag på tanklock till specialen men då man är originalfreak vill jag inte använda dessa.
Någon som har en idé om var man kan får tag i original tanklock till en Europa TC -72? Verkar vara omöjligt att hitta. Dom borde ha suttit på någon annan bil från samma tid men jag har inte lyckats klura ut vilken
Det går att få tag på tanklock till specialen men då man är originalfreak vill jag inte använda dessa.
Tacksam för alla tips.
Hälsningar
Ola
Har använt tanklock från MGA, så Thomas på British borde vara rätt man, de är idag repro, men hyfsade, satt även på Elan S1 - 2, och förmodligen på någon saloon- bil.
De sk '' flipp - locken'' ej låsbara kommer från Norton Commando, motorcyckel, hade en sådan för en massa år sen och jagade då Japanhojar, motsvarande låsbara inga problem.
Elan S1,Elan S2, Elan Coupe', Elise S1-96, Exige-07 och en biltrailer.
Vilket tanklock ska det vara på TC:n? Är det det runda, kromade utan lås? Jag har inte riktigt koll på hur MGA:ns lock ser ut, men är det samma typ som på Mk 1 hundkoja och Austin Healey 3000? Runt med en räfflad kant? För jag letar nämligen efter ett sådant till min Europa S2, en tidig -68. Om du hittat något, är jag ganska intresserad av var och hur!