Vart på ramen sitter ramnummret?
Vart på ramen sitter ramnummret?
Är nummret som står på plattan inne i kupen verkligen slutet på ramnummret?
Mattias Forslund
Opel Speedster 2.2 NA 2001
Opel Speedster 2.2 NA 2001
- Nillet
- Forumadministratör
På Speedster sitter VIN på klisterlappen i passagerardörren och de siffrorna är inte de samma som sitter på instrumentpanelen. Vauxhalls VX220 har inget nummer på panelen och därför är de sista siffrorna i VIN intressant för dem.
Tyskarna har satt samman denna lista, kanske din finns med redan?
VIN=FIN på tyska

Hurvida Opel-VIN stämmer med Elise-VIN vet jag inte men de byggs ju bredvid varandra så kanske de har liknande VIN nummer?
Edit: Enligt forumreglerna bör ditt namn framgå i signaturen. Går bra med förnamn...
Tyskarna har satt samman denna lista, kanske din finns med redan?
VIN=FIN på tyska

Hurvida Opel-VIN stämmer med Elise-VIN vet jag inte men de byggs ju bredvid varandra så kanske de har liknande VIN nummer?
Edit: Enligt forumreglerna bör ditt namn framgå i signaturen. Går bra med förnamn...
- Nillet
- Forumadministratör
Du vet du vilka dina grannar är.
Min är importerad från Danmark och de två VIN-nummer som finns före min är också Danska. Nummret på instrumentbrädan följer inte VIN. Exempelvis har min nr 0784 och VIN 1028, medans nr 0792 som står hos en OpelHandlare i Danmark har VIN 1026. Känns lite märkligt...
Det har gjorts något liknande för Svenska Speedster's, du får gärna fylla på med dina uppgifter där.
Valhalla (Svenska forumdelen på VX220.org.uk)
Det är den klistrade tråden överst...
Det har gjorts något liknande för Svenska Speedster's, du får gärna fylla på med dina uppgifter där.
Valhalla (Svenska forumdelen på VX220.org.uk)
Det är den klistrade tråden överst...