Om jag har förstått det rätt, så är det alltså bara att kränga på 195/50-15 fram och 225/50-16 bak. Även på originalfälgar, dom är 5,5 tum fram och 7 tum bak. Går verkligen det???
Är det nån som har provat Bridgestones R-däck RE540S. Det verkar som att alla kör på Yokohamas däck, varför? Tester som jag har läst så kommer Bridgestone före Yokohamas.
Har en Elise S1 -97
greger wrote:Om jag har förstått det rätt, så är det alltså bara att kränga på 195/50-15 fram och 225/50-16 bak. Även på originalfälgar, dom är 5,5 tum fram och 7 tum bak. Går verkligen det???
Är det nån som har provat Bridgestones R-däck RE540S. Det verkar som att alla kör på Yokohamas däck, varför? Tester som jag har läst så kommer Bridgestone före Yokohamas.
Har en Elise S1 -97
Att jag åker med Yokohamas R-däck istället för Bridgestones beror på att Bridgestones däck inte finns i dom dimensionerna jag har. Har alltid åkt med Bridgestones RE540S innan jag köpte min Elise. Den enda skillnaden jag tycker finns är att Bridgestones däck är lite bättre när det är blött ute, annars så tycker jag att dom är helt likvärdiga.
Stefan Jonasson
Jonasson Motorsport www.jmsport.se
Lotus Elise Motorsport