http://www.supercars.net/cars/2005@$Ast ... tagex.html
Den nya Aston martin
- Mikael_W
- Forumadministratör
Den nya Aston martin
Mikael, Fisker Karma
- Mr. Anderson
- Stamgäst
Stellan !
Kan man ändå inte påstå att med den blå ovalen så tog A-M ett steg in i framtiden ? Mycket av det som du träffande kallar "grottmekanik" har moderniserats. Tekniskt sett ligger väl inte de senare modellerna inte efter de andra bilarna i segmentet. Det enda jag kan kritisera på t ex V8 är det stolliga designfjolleriet att låta varvräknaren gå moturs ! TVR har väl samma gimmick på några (alla ?) sina senare bilar.
hälsn
Lasse H
Kan man ändå inte påstå att med den blå ovalen så tog A-M ett steg in i framtiden ? Mycket av det som du träffande kallar "grottmekanik" har moderniserats. Tekniskt sett ligger väl inte de senare modellerna inte efter de andra bilarna i segmentet. Det enda jag kan kritisera på t ex V8 är det stolliga designfjolleriet att låta varvräknaren gå moturs ! TVR har väl samma gimmick på några (alla ?) sina senare bilar.
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
- EXCEL,PATRIK.
- Forumveteran
Hej.
Varvräknare som går moturs har även FIAT 1/X 9, av en ägare hörde jag att det var för att man ska kunna se både hastighet och varvtal när det går fort (varvräknaren till höger om hastighetsmätaren). Vet inte om det är så viktigt hur fort man kör, varvet är bättre att ha reda på.
Må gott.
Patrik.
Varvräknare som går moturs har även FIAT 1/X 9, av en ägare hörde jag att det var för att man ska kunna se både hastighet och varvtal när det går fort (varvräknaren till höger om hastighetsmätaren). Vet inte om det är så viktigt hur fort man kör, varvet är bättre att ha reda på.
Må gott.
Patrik.
När jag bodde i Karlstad för snart 20 år sedan hade jag en arbetskamrat som var klockfantast. Hade hela villan full av olika sorters väggur ! Ett j-vla liv vid hel timme !! En av klockorna var ett sorts gökur där visare och siffror gick/var placerade moturs. Det var nästan omöjligt att se vad klockan var. Visarna pekade t ex mot normalt kl fem, men där stod det sju !
Fick ha en omvandlingstabell i skallen.
Lika korkat med en varvräknare som går åt fel håll.
hälsn
Lasse H
Fick ha en omvandlingstabell i skallen.
Lika korkat med en varvräknare som går åt fel håll.
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,