Bilder! M250!

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Post Reply
Guest

Bilder! M250!

Post by Guest »

Jag blev lite nostalgisk när jag såg Joakims bilder på M250, så jag blev tvungen att visa några bilder.


Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
User avatar
Lotus
Forumveteran
Posts: 980
Joined: Fri 25 Oct, 2002 18:39
Location: Onsala

Post by Lotus »

:heart: :heart:
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
User avatar
Göran
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1563
Joined: Sat 02 Nov, 2002 11:43
Location: Värmdö

Post by Göran »

Jag har suttit i en på Geneve-mässan  :up: :lol:
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
User avatar
Lotus
Forumveteran
Posts: 980
Joined: Fri 25 Oct, 2002 18:39
Location: Onsala

Post by Lotus »

:eek2o: Nej....jag är INTE avundsjuk  :bang:
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
Johnny
Forumberoende
Posts: 118
Joined: Wed 29 Jan, 2003 23:10
Location: Värmdö

Post by Johnny »

Vad hände med den sedan ??? Varför gick den aldrig i produktion ??

//Johnny
Guest

Post by Guest »

Kostnader....Bilen som visades var inte ens i körbart skick. Man beräknade att det skulle ta nästan 1 år till i utveckling och lade då ner modellen.
User avatar
Göran
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1563
Joined: Sat 02 Nov, 2002 11:43
Location: Värmdö

Post by Göran »

Om jag minns rätt så var motorvalet en lång process, men det som definitivt knäckte projektet var kravet att den också skulle bli godkänd för den amerikanska marknaden - ett krav från Lotus' markandsavdelning som teknikerna inte riktigt hade klart för sig i tid vad det skulle innebära.

Men prototypen var som sagt inte färdig även om den såg och kändes så på mässan - med Renault-motor i (om jag minns rätt) och måsvingedörrar, som i och för sig gick väldigt trögt att stänga. Den är (var) också mindre än den ser ut på bilder. Faktiskt inte mycket större än Elisen, vilket gjorde mig lite besviken. Jag skulle vilja se nästa "M250" M260? snäppet större.
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Johnny
Forumberoende
Posts: 118
Joined: Wed 29 Jan, 2003 23:10
Location: Värmdö

Post by Johnny »

Jäkligt läcker var den iallafall.....

Hoppas också på en M260....

//Johnny
Post Reply