Espriten såld

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Post Reply
Tobbe
Stamgäst

Espriten såld

Post by Tobbe »

Sålde min Esprit igår :bawling: Hade inget större val då mitt garage visat sig vara fuktskadat och måste åtgärdas. Denna operation kommer nog ta större delen av sommaren, och då jag inte har någon annan plats för Lotusen så fick den gå. Känns riktigt hårt så här precis i början av sommaren och allt :( Men, men, om allt går vägen så kommer jag att hålla utkik efter en SE i slutet på sommaren när priserna är som lägst :-D

Önskar den nye ägaren lycka till, och hoppas att han får ett lika problemfritt ägande som jag har haft. Han lär nog dyka upp här på forumet framöver.
Esprit Turbo -88 *SÅLD*
Bengt
Forumberoende

Post by Bengt »

Synd att behöva sälja pga brist på förvaringsplats! Jag bor visserligen en bit ifrån, men jag hade haft plats under tak för din pärla!
Lotus hälsningar från
Bengt som kör Europa Special JPS
Tobbe
Stamgäst

Post by Tobbe »

Jag får tacka för erbjudandet, tror dock inte att det hade varit någon optimal lösning, då min försäkring bara gällde om bilen förvarades hemma i mitt garage. Det kanske hade gått att ändra, men man vet ju hur det är med försäkringsbolag, de hade säkert "glömt bort" den ändringen om det hänt något med bilen.

Nu var det det säkert någon mening med allt detta då jag nyligen ramlade över en BMW 2002 Turbo -74 till salu som jag köpte. Har alltid velat haft en sådan, BMW människa som man är, men det är inte ofta det är någon till salu. Hade jag nu inte sålt Espriten så hade jag inte haft pengarna redo att köpa Turbon för. Nu har jag iofs fortfarande det lilla problemet med garaget, men det är smällar man får ta :-D

Tyvärr så betyder detta att det troligtvis inte blir någon ny Esprit till hösten som jag hade planerat, om det inte dyker upp någon till ett VÄLDIGT bra pris dvs...
Esprit Turbo -88 *SÅLD*
Bengt
Forumberoende

Post by Bengt »

Gratulerar!  :up: Det är en liten läcker sak Du har kommit över. Det är förmodligen så, att det är någon mening med vissa saker, 2002 turbon är ju ingen dussinbil heller.
Lotus hälsningar från
Bengt som kör Europa Special JPS
Tobbe
Stamgäst

Post by Tobbe »

Tackar!

Nej, någon dussinbil är det väl inte direkt :-D Den tillverkades i 1672 st exemplar, varav ca: 50 st skall finnas i Sverige, hur många av dom som är körbara är dock svårt att veta.
Esprit Turbo -88 *SÅLD*
Post Reply