Magnus !
Det finns en röd S1 till salu på forumets Köp-sida.
Dessutom tror jag att Wendels har en gul S1.
Den senare såg jag för en tid sedan så jag är inte
säker på att den finns kvar. Tyckte då att det
begärda priset var mycket rimligt. Ring och kolla.
Tele nr är 0410-444 67
hälsn
Lasse H
Lotus Elise -?? Ombyggnadstråd RHD-LHD
Re: Lotus Elise -?? Ombyggnadstråd RHD-LHD
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Jag har nu byggt om en BRG VX220 2.2 -01 och en svart VX220 Turbo -03 till LHD. Speedsterdelar från GM kostar 4-5 gånger mer än Lotusdelar, som tur är passar flera av de dyraste delarna som styrväxel rakt av från Lotus.
Min VX220 Turbo byggde jag om på ca 50h och efter att ha sålt av RHD-delarna kostade det mig knappt 15 tusen i delar. Opel Speedster/VX220 har bromsservo, ABS och airbag som standard och alltså mer jobb att bygga om än de tidiga S2. Batteriet sitter dessutom fram vilket innebar att jag fick byta hela värmepaketet med tillhörande luftkanaler. Jag behövde INTE klippa av bilens kabelhärva (!), istället lossade jag allt kablage i fronten och trädde in det "tvärt om".
Bilder på konverteringen av den gröna finns på denna länk.
https://picasaweb.google.com/Ivar82/VX220RHDLHD#

Min VX220 Turbo byggde jag om på ca 50h och efter att ha sålt av RHD-delarna kostade det mig knappt 15 tusen i delar. Opel Speedster/VX220 har bromsservo, ABS och airbag som standard och alltså mer jobb att bygga om än de tidiga S2. Batteriet sitter dessutom fram vilket innebar att jag fick byta hela värmepaketet med tillhörande luftkanaler. Jag behövde INTE klippa av bilens kabelhärva (!), istället lossade jag allt kablage i fronten och trädde in det "tvärt om".
Bilder på konverteringen av den gröna finns på denna länk.
https://picasaweb.google.com/Ivar82/VX220RHDLHD#

Som alltid finns det flera sätt att flå en katt, själva luftintaget till kupén sektionerade jag och spegelvände däremot värmepaketet var lika och kablaget haden jag inte behövt klippa om jag petat ur kabelskorna i säkringshållare och kontaktstycken men jag sparade en massa tid på att göra på detta sätt. Sedan tiden kan man ju alltid diskutera. Ingår uppfräshning, målning, lagning ev sprickor i glasfiber m.m. i ombyggnaden samma en total uppfräshing interiör men omlackning mittkonsol m.m.
Nybliven Eliseägare
-
per kristav
- Användare
Har du haft några problem med bilprovning eller dyligt efter konverteringen?
Myckeet vänligen! Per Kristav
Myckeet vänligen! Per Kristav