Ska erkänna att jag lekt med tanken att byta motor. Men bara lekt !
Finns väl fyra stora hinder; 1. priset !!! 2. Sv Bilprovning (kanske inte det största problemet) 3. försäkringen (vad säger man till försäkringsbolaget ? Inget alls ? 4. när man så småningom ska sälja bilen.
Fast för mig är bland ovan listade problem nr 1. det största. Hade priset legat på ca 55 - 60.000:- (all included) så hade det varit sin sak. Men det dubbla klarar jag inte !
Kanske jag skulle lära mig att tänka som den store bilentusiasten Jay Leno
(han med ett hakparti som en frontlastare !). I en intervju jag läste för några år sedan sa han att han tyckte det var viktigt att glädjas åt det man har och inte bara sträva mot nytt ! Fast det är klart att han har "allt" från en ångdriven bil till en tresitsig McLaren F1.
hälsn
Lasse H
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Du har inga planer på att komma till Kinnekulle till helgen eller Gelleråsen den 10-juli? Jag skulle gärna vilja se din fina bil i racetempo på dessa banor. Du kör väl åttor kring alla....
Du har inga planer på att komma till Kinnekulle till helgen eller Gelleråsen den 10-juli? Jag skulle gärna vilja se din fina bil i racetempo på dessa banor. Du kör väl åttor kring alla....
Nu i helgen kan jag tyvärr inte. Håller fortfarande på och kollar om jag kan komma loss den 10 juli. Om jag kör åttor runt alla har jag ingen aning om, men visst går den bra på bana nu:)
Ska lägga upp lite bilder på hur bilen ser ut nu så fort jag har tid.
Stefan Jonasson
Jonasson Motorsport www.jmsport.se
Lotus Elise Motorsport
Det konstiga är att den låter mindre än vad Janspeed ljuddämparen gjorde. Jag förstår inte hur dom har lyckats, men mindre låter den, fast den har ett lite mer rejsigt ljud än vad Janspeed ljuddämparen har.
Mvh
Stefan
Stefan Jonasson
Jonasson Motorsport www.jmsport.se
Lotus Elise Motorsport