Vintern närmar sej....

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Post Reply
AndersB
Forumberoende

Vintern närmar sej....

Post by AndersB »

Är det någon som vet nåt häftigt bilspel för PC där man kan köra Esprit?
Hittade en Esprit add-on för Need for speed men tyckte ej den var så bra.

:hack:
Anders som kör Esprit S2
Mikael_W
Forumadministratör

Post by Mikael_W »

turbo Esprit challenge för amigan :-D Nä skämt åsido var det ett tag sedan man såg ett PC spel där man kunde köra Espriten med bra känsla
Mikael, Fisker Karma
AndersB
Forumberoende

Post by AndersB »

nej, nu har jag gett mej tusan på att skapa en Esprit S2 för NFS, det ska gå att fixa till egna bilar i det spelet säjs det. :hack:
Anders som kör Esprit S2
Fredrik280zx
Stamgäst

Post by Fredrik280zx »

Lite off topic men, Elise går att köra i det fantastiskt bra spelet "R: racing Revolution" som jag rekommenderar. Klart bästa körkänslan jag upplevt och inte massa korkad drifting med arkadkänsla.
Mr. Anderson
Stamgäst

Post by Mr. Anderson »

Om du kan nöja dig med att köra en Elise, så kan du göra detta i Need For Speed: Hot Pusuit II. Tyvärr är den en av de klenaste bilarna i hela spelet.... :hack:
Lotus Turbo Esprit ´84 - Utan turbo suger det!!
LO224
Stamgäst

Post by LO224 »

Finns ett lir till X lådan som heter Lotus challege, där finns det många modeller att prova på.

/LO224
Mikael_W
Forumadministratör

Post by Mikael_W »

läste nedan om spelet på nätet, verkar som om spelutvecklarna inte kört en lotus in real life :shock:

Another thing that bugged me here was the handling of the cars. Sure, you can tell the difference between driving a Lotus from the 60’s and a Lotus from the 80’s, but things don’t improve much whatever you choose to drive. The cars swing around incredibly slowly, and when they do finally manage to change direction, it’s very hard to get them to go straight forwards again. When you are supposed to be bobbing and weaving through the traffic, this isn’t ideal. Add this to the almost comic 360-degree spin that occurs when your car hits something head-on, and you have a very poor show indeed.

If I were to be harsh, I would say that the developers could see flaws in the game engine, hence the stacks and stacks of different diversions in the game to pull your attention away from the obvious problems. Unfortunately, it doesn’t work like that. Trouble with the basic control system of a game isn’t allayed by making us play the game for hours by introducing what are sometimes quite frankly infuriating mini-games like the penalty shoot-out. Graphical issues, sound problems and shoddy presentation can all be dealt with this way up to a point, but not below-par gameplay.

It may come as a surprise to some, but I don’t really like ripping games apart. I’d much rather sit here and say that every game I review is a good one. I mean, that’s why we buy games, isn’t it? You play the game and it makes you feel…something. Something other than frustration, that is. Don’t get me wrong, Lotus Challenge is not all bad, in fact, the selection of vehicles on offer will be enough to make hardcore Lotus supporters and fans of high-performance cars in general at least interested in purchasing it. Also on the plus side, there is a great deal of game to play through and the front-end menu system is pretty slick and one of the funkiest looking that I’ve seen in a while.

So what do we have? A game that doesn’t handle very well, has some serious graphical flaws (including a chunky framerate) and a soundtrack that while passable, isn’t amazing. All in all, I’ll save any more tears and say that Lotus Challenge is not what I’d expect from an Xbox driving game, especially after playing Project Gotham, Sega GT 2002 and even Racing Evoluzione.
Mikael, Fisker Karma
patax
Stamgäst

Post by patax »

Jag köpte ett spel som heter Lotus Challenge
Där kan man köra 38 olika Lotus-bilar. bla Esprit.

http://shop.paysecurely.com/soldout/(jy ... ?pid=30542
Patrik Axelsson
Örby/Älvsjö
Esprit S3 1986
AndersB
Forumberoende

Post by AndersB »

Beställde detta från en svensk firma, borde fått det med posten idag.
Ska bli kul att prova när jag kommer hem, dock har det inte fått några lysande recensioner precis...så mina förväntningar är lågt ställda.

Men förhoppningsvis blir det en kul kväll, dock skall jag först göra den sista översynen av min röda älskling innan besiktningen i morrn :shock:
Anders som kör Esprit S2
Post Reply