Wendels magneticblue Elise...
Wendels magneticblue Elise...
Den blåa Elisen som står hos Wendels har någon några kort på den och lite info. Pratade med Jan-Inge idag om den men tyvärr fanns inga bilder på bytbil.se. Magneticblue...finns det någon mer i Sverige i den färgen? finns det bilder på någon magnetblå bil? Utifallatt...en silver eller en magneticblue vilken färg är den säkraste att satsa på tycker ni?
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
http://www.elisetalk.com/magnetic_blue.html
...om det finns fler i Sverige har jag dock ingen aning om!
Den blåa är en av topp färgerna tycker jag!

...om det finns fler i Sverige har jag dock ingen aning om!
Den blåa är en av topp färgerna tycker jag!
Den blå som står hos Wendels i Trelleborg är en snygg färg.
Själv gillar jag den blå bättre än silver, men det är ju en smaksak.
Dessutom trevligt med en kulör som man kanske är ensam om.
Fast silver har den fördelen att vägdamm syns inte så väl.
Min är svart, och då måste man gilla att tvätta och polera !
hälsn
Lasse H
Själv gillar jag den blå bättre än silver, men det är ju en smaksak.
Dessutom trevligt med en kulör som man kanske är ensam om.
Fast silver har den fördelen att vägdamm syns inte så väl.
Min är svart, och då måste man gilla att tvätta och polera !
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
- Nillet
- Forumadministratör
Kanske inte den bästa bilden men en bild...
Om du vill kan jag klippa ut bara den blåa ur originalfotot som har hög upplösning.

Länk om bild ovan inte funkar
Om du vill kan jag klippa ut bara den blåa ur originalfotot som har hög upplösning.

Länk om bild ovan inte funkar
- EXCEL,PATRIK.
- Forumveteran
Sitter på kontoret och tittar ut över Malmö och solen skiner här med, tänk om man kunde ta ut Lotusen och köra en liten sväng, kanske bort till Sturupraceway och se hur banans nya sträckning ser ut. Jag blir avudsjuk på dig Lars, det regnar säkert i kväll när jag kommer hem så det blir ingen Lotus körning i dag.
Den blå Elisen som står hos Wendels är JÄTTESNYGG, om jag skulle köpa en Elise så skulle den vara blå med ljus inredning. Kommer inte ihåg om Wendelsbilen har avgasrören åvanför difusern (ett på var sida) eller om dom är samlade på mitten under bilen. Jag föredrar den gamla dragningen med ett på var sida.
Må gott
Patrik.
Den blå Elisen som står hos Wendels är JÄTTESNYGG, om jag skulle köpa en Elise så skulle den vara blå med ljus inredning. Kommer inte ihåg om Wendelsbilen har avgasrören åvanför difusern (ett på var sida) eller om dom är samlade på mitten under bilen. Jag föredrar den gamla dragningen med ett på var sida.
Må gott
Patrik.
Patrik !
Det finns två blå Elise hos Wendels. Tror att de har samma blå nyans.
En med svart inredning och avgasrören "samlade under diffusorn" (vilket betyder att det är en 111R, Toyotamotorn) och en med ljus alcantarainredning och som har K-motor (111S). Dessutom en silverfärgad, nästan ny 111S.
hälsn
Lasse H
Det finns två blå Elise hos Wendels. Tror att de har samma blå nyans.
En med svart inredning och avgasrören "samlade under diffusorn" (vilket betyder att det är en 111R, Toyotamotorn) och en med ljus alcantarainredning och som har K-motor (111S). Dessutom en silverfärgad, nästan ny 111S.
hälsn
Lasse H
Går att fixa http://www.sector111.com/spexsy.htmlMikael_W wrote:finns en sak jag stör mig på när gäller design på 111R och det är avgasrören,
Nej, inte hört eller läst något i den vägen. Däremot kan man väl snart förvänta sig att få läsa den första testen av Exige 240R. Första kundbilarna ska enligt planerna lämnas ut i juni.
Med tanke på alla problem kring Rover/MG/SAIC så ska det bli intressant att se vad Lotus gör nu när tillgången på K-motorer blir mer osäker.
Enligt EVO så äger Shanghai Automotives konstruktionen ("design rights") men ej "the line on wich they´re built". Även om Lotus nu bara tillverkar cirka 10 % av Eliserna med K-motorn (dvs cirka 350/år) så kanske detta innebär att man kommer till att fundera på att ha mer än en Elisemodell på programmet. Eftersom man idag har tre (Elise, 111S o 111R) så kanske en ny variant ,med annat effektuttag än de 190 hkr som R-varianten har, är god företagspolitik. Gissar att det är fler än jag som hoppas att om så blir fallet att det blir en vassare version (kompressor ??) som kommer till att komplettera 111R och inte en svagare. Eftersom ryktena säger att Elisen kommer till att bytas ut inom ett par, tre år så vore det väl vettigt att komma med en Track-day special som kulmen. Fast Lotus har ju tidigare sagt att deras baninriktade bilar är Exige och ej Elise. Fast det är nog ganska många som hellre har en roadster än en kupé om prestanda är identiska.
Kom ihåg att det inte är många månader sedan vi spekulerade på dessa sidor om en kompressor/turbo Elise. Fabriken förnekade, men efter ett par månader visade det sig att ryktena var sanna när fabriken presenterade 240 R. Hope springs eternal, eller vad det heter.
hälsn
Lasse H
Med tanke på alla problem kring Rover/MG/SAIC så ska det bli intressant att se vad Lotus gör nu när tillgången på K-motorer blir mer osäker.
Enligt EVO så äger Shanghai Automotives konstruktionen ("design rights") men ej "the line on wich they´re built". Även om Lotus nu bara tillverkar cirka 10 % av Eliserna med K-motorn (dvs cirka 350/år) så kanske detta innebär att man kommer till att fundera på att ha mer än en Elisemodell på programmet. Eftersom man idag har tre (Elise, 111S o 111R) så kanske en ny variant ,med annat effektuttag än de 190 hkr som R-varianten har, är god företagspolitik. Gissar att det är fler än jag som hoppas att om så blir fallet att det blir en vassare version (kompressor ??) som kommer till att komplettera 111R och inte en svagare. Eftersom ryktena säger att Elisen kommer till att bytas ut inom ett par, tre år så vore det väl vettigt att komma med en Track-day special som kulmen. Fast Lotus har ju tidigare sagt att deras baninriktade bilar är Exige och ej Elise. Fast det är nog ganska många som hellre har en roadster än en kupé om prestanda är identiska.
Kom ihåg att det inte är många månader sedan vi spekulerade på dessa sidor om en kompressor/turbo Elise. Fabriken förnekade, men efter ett par månader visade det sig att ryktena var sanna när fabriken presenterade 240 R. Hope springs eternal, eller vad det heter.
hälsn
Lasse H