Jag beställde delar i ett par olika omgångar, så jag har inte riktigt koll på vad som var specificerat till framvagnen. Har du någon verkstadshandbok och har du laddat ned SJ:s Elite/Eclat-katalog? I så fall är det bara att titta på bilden av framvagnen och jämföra med framvagnskapitlet i katalogen. Eller så skriver du till Steve på SJ om att du ska gå igenom framvagnen och vill ha alla bussningar (bushes) och leder (universal joints) plus andra smådelar som kan behövas, så reder han ut det.
Bultmönstret till hjulen är 4X114,3 mm (4,5 tum). Det sitter på en del moderna japanska bilar och Volvo S/V 40, men sådana hjul passar inte för de har fel inpressning och kommer för långt in i hjulhusen. Däremot har vissa äldre japanska bilar så som Datsun Z 240 och Toyota Supra från tidigt 80-tal rätt inpressning (och centrumhål tror jag), så om man hittar snygga tillbehörshjul till sådana så ska de passa.
Mina hjul är jag nöjd med. Jag ville ha något som liknade de på Essex Espriten eftersom min bil har samma färger. Jag hittade dock inga fälgar med rätt bultmönster, så till slut köpte jag en uppsättningen med 4X108 som jag lämnade in för modifiering till 4X114,3. Om jag hade din vita bil så skulle jag dock ha svårt att låta bli att utrusta den med slotmags/Wolfrace á la James Bonds Esprit S1. Coolare än så blir det inte
/Rikard