Göran wrote:Jag minns inte var jag läste eller hörde det, men är säker på att 348.an anses vara den sämsta Ferrari som byggts. Vägegenskaperna är rent utav usla.
Jag har en kompis som har haft en 348 och den provkörde jag utan att bli imponerad.
Så...snygg kanske den är - men de flesta av oss vill ju ha mera
Därför tror(!) inte jag att 355 och 348 har så mycket gemensamt eftersom 355 har fått en mycket bra kritik. Så för mig skulle det bli "lilla bilen", men 355 eller senare.
Innan jag köpte min Esprit provkörde jag ett antal Ferrari 348, den ligger ju "bäst till i pris" (årsmodell & mil/ kr) detta har tyvärr gjort att många 348 haft fel ägare som köpt en "häftig bil" att impa med & som dom sen inte har råd att ta hand om som den bör tas hand om = de fuskas med servicar & skötsel. (tyvärr ett vanligt fenomen med lotusar också...)
Det i kombination med taskig kvalité har nog förstört 348 i mina ögon, hade varit kul att få provköra ett toppex av 348 för att se hur jag upplever den.
Ett fel som varit på alla utom en av dom jag kört är att AC:n inte fungerar & vid närmare kontroll så visar det sig att säkringen till ac:n saknas, det beroende på ett elfel som verkar vara standard fram till 94.
355 däremot upplevde jag som en mera modern & bättre byggd bil, 328 som en vackrare (kanske en av dom vackraste) men lite undermotoriserad, inte kul att ha en ferrari & bli ifrån åkt av en hottad Golf...
Lite åsikter från mig....

Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...
Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1
Å en hel del annat.