En dum fråga kanske men ändå....Hur kan det komma sig att en ny Elise från 2004 fortfarande står osåld hos Wendels? Jag menar det verkar ju som begagnade Eliser går som smör i solskenet medans denna för blir "kall".
Är det färgkombinationen eller något annat som gör den bilen svårsåld?
För jag antar att en två år gammal nybil är svårsåld.
Kan det beror på åldern, vem vill köpa en två år gammal nybil.... eller?
Vad tror ni ?
En silver eller en gul Elise hade även den blivit stående i två år utan köpare?
Tillverkas fortfarande 160 hk Elisen?
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
Den -04:an som stått ett tag hos Wendels är nu såld till en lycklig (får man förmoda !) ägare utanför Gtbg.
Och det är nu ett år sedan Lotus slutade tillverka Eliser med Rovermotorn. Tyvärr tycker jag, eftersom det är en mycket bra motor.
Lätt, bra prestanda, god tillförlitlighet och massor av tillbehör för den som har läggning åt det hållet.
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
Micke T.
Och nu är den till salu på blocket...Samma pris men med 100 mil på mätaren och som årsmodell -05, dock står fortfarande Wendels som ägare på bilen enl. bilregistret.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
Micke T.
Nye ägaren till den aktuella Elisen är en ny samarbetspartner till Wendels.
Att den står utannonserad som -05 är väl en felskrivning ? Möjligtvis har man rört ihop det med att bilen reggades det året, men det är likväl en
-04:a.
hälsn
Lasse H
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
Micke T.
Är det någon som vet varför inte Wendels "samarbetar" med Bennets angående servicar?
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
Micke T.
Wendels är generalagent för Lotus (och Morgan). Det innebär att det är dom som importerar bilarna. Hur man tänker fördela uppdragen mellan Wendels i Trelleborg och Vitala Bil AB vet jag inte, men Vitala kommer i alla fall definitivt att kunna ta hand om service/reparationer av Lotusbilar.
Kanske kommer Jan-Inge Theander (som äger Wendels) att berätta mer på lördag när LCCS har sitt traditionella vårmöte i Trelleborg.
hälsn
Lasse H
Min nästan nya Esprit som jag köpte 1987 luktade "båt" hur är det med de nya bilarna som säljs idag har båtlukten försvunnit?
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
Micke T.
Tja, glasfiber luktar ju alltid. Fast Lotus använder ej samma glasfiber idag som för några år sedan. Den moderna GRPn har bl a ej gel-coat.
Fast jag kan ej tycka att det är ett problem i en roadster. Dofterna utifrån (säsongsberoende ! Just nu tyx koskit vara mycket modernt.) dominerar helt. På min tre år gamla Elise kan jag ej säga att jag någonsin märker plastdoften. Kanske jag har blivit van ? Nej, det är nog snarare så att doften klingar av med tiden.
hälsn
Lasse H
Lotus wrote:Min nästan nya Esprit som jag köpte 1987 luktade "båt" hur är det med de nya bilarna som säljs idag har båtlukten försvunnit?
"båtlukt" = plastlukt eller "båtlukt" = fuktlukt?
plastbåtslukt.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
Micke T.
Lasse H wrote:Tja, glasfiber luktar ju alltid. Fast Lotus använder ej samma glasfiber idag som för några år sedan. Den moderna GRPn har bl a ej gel-coat.
Fast jag kan ej tycka att det är ett problem i en roadster. Dofterna utifrån (säsongsberoende ! Just nu tyx koskit vara mycket modernt.) dominerar helt. På min tre år gamla Elise kan jag ej säga att jag någonsin märker plastdoften. Kanske jag har blivit van ? Nej, det är nog snarare så att doften klingar av med tiden.
hälsn
Lasse H
Jag som är nybliven Elise-ägare och ovan vid plastkarosser kan bara inflika att jag inte har kännt någon plastlukt alls i min bil som även den är 3 år gammal.
En vanlig bil har definitivt mer lukt från sin plastinredning.