Säljes Lotus Esprit S3 (Bond-vit) -84

Vill du sälja din Lotus, eller kanske något annat som har bilen att göra? Lägg då in en annons här.
Post Reply
fritiden
Användare

Säljes Lotus Esprit S3 (Bond-vit) -84

Post by fritiden »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Mätarställning: 8970

Nu ska Lotusen motvilligt säljas. Hade tänkt att alltid ha den kvar men faktum är att jag måste köpa en vinterbil.

De säger att Lotus är perfekt för dem som vill ha en fin sportbil men tycker att Porsche är för vanlig och Ferrari för dyr. Närmare en riktig Bond-bil är svårt att komma, det här är en av de få "riktiga" i Sverige, vit färg med svarta kofångare och marinblå skinnklädsel. Mycket körglädje, mest på landsväg tycker jag själv även om dess 160 hk och bilens lätta vikt ger bra acceleration och fart (0-100 pa 7.0 sek och toppfart 220 km/h enl. fabrik).

En raritet, endast 104 stycken Esprit S3 producerade av 1984 års modell, varav få är vita och ännu färre finns i Sverige. Mycket fint skick, en av landets absolut finaste S3:er. Kort och gott, en unik bil!

Köpte den 2004 i perfekt skick, ägaren innan mig hade Lotusen i 13 år och pedantskötte den. Under mina två år har jag lagt ner över 30 000 kr på bl.a. inmobilizer (stöldskydd), lackbehandling/försegling, stora C-servicen, kamremsbyte, finjusteringar hos mekaniker, ny stereo (CD/mp3/iPod-uttag), byte av bromsskivor fram och avgassystem/ljuddämpare. Alla delar är original. Tre småfel finns, lätta att fixa för den som kan: radioantenn går inte upp automatiskt, centrallås fungerar inte helt, säkring löser ut när man kör AC. Larm finns men har inte använts. Billig i försäkring och drift. Svensk-såld (Wendels i Skåne). Komplett ifylld servicebok och kvitton finns på allt.

Besiktigad 5 september 2006, utan anmärkning. Måste dock spänna fläktremmen.

Pris: 150 000 kr. Prutat och klart.
Ring eller maila om du är intresserad.

Erik Olsson, Örebro
0768-516882
erik.g.olsson@fritiden.se
Post Reply