Om du sitter med cash som du vill investera å få bra och säker avkastning på så finns det ett par bra & trygga allternativ.
Dessa allternativ förutsätter iofs at tman har ganska bra med likvida medel så att man kan "direkt investera" å inte investera genom aktier utan alltså själv satsa dina pengar i varan.
Ett par bra & säkra förslag som ALLTID kommer gå med vinst.
1:
Toa-papper, come rain, come sunshine.. Oavsett konjunktur så kommer vi alla vilja torka oss där bak.. = klockren investering.
2:
Sprit.
Alkohol är ju den enda drogen som är generellt accepterad (och droghandeln vet ju alla som nångång tittat på miami vice är ju mkt lukrativ) och som inte är olaglig.
I bra tider dricker vi för att fira & i dålig tider dricker vi för att trösta oss.
Här finns två spår att välja, antingen handla med lågpris alkohol & tjäna på volymomsättning vilket nog är det smartaste allternativet.
Eller så går man den andra vägen å handlar med exclusiva wiskey´s eller likanande, men denna nisch torde vara lite mer konjunktur beroende. (fast just nu så kan man handla dyr sprit mkt billigt i taxfreen på island)
3:
Vapen !
Vi mäniskor har ju hållt på att utveckla nya sätt att ha ihjäl varandra på sedan våra förfäder klev upp på land & det verkar tyvärr inte som om vi kommer ändra på detta beteende.
4:
Porr å sex industin.
Sexindustrin är idag (å har varit länge) den 2:e största svarta-ekonomin i USA endast överträffad av droghandeln. Här finns stora möjligheter till enorma avkasting & i dagens it samhälle så ges stora chanser till att slippa betala skatt på vinsten.
Här fick du några säkra tips från mig.
Men om man ska vara lite mer "seriös" såhär på fredagkvällen så skulle jag nog placera pengarna i veteran mopeder !!!
En av få motor hobbies som vanligt folk kommer ha råd med i framtiden med miljöskatter å oljepriser.
Dessutom en hobby som växer enormt i sverige & där priserna stadigt ökar.
Good luck med dina sparade pengar, å vad du än gör !!
Lyssna inte på

bankernas råd

Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...
Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1
Å en hel del annat.