Det är ju i alla fall ganska misstänkt med tanke på att det är filmat på huddingevägen 2 kvarter från gullmarsplan, på den tiden det inte fanns en tunnel = alltså numera preskriberat.
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...
Den här skrattade jag åt innan jag provsatt en elise för första gången (vilket var när jag köpte min i England, första tanken när jag såg bilen och öppnade dörren var "hur kommer jag in här???" :) )
Kul filmer, och speciellt den andra av Stefan A's filmer var fantastisk. Den var ju från Bathurst i Australien och den väckte många minnen till liv. Volvo deltog nämligen flera år i rad på 90-talet i den legendariska Bathurst 1000-tävlingen med Volvo 850 och S40 från BTCC, och med bl a Rickard Rydell bakom ratten. Banan Mount Panorama, som är en 6,2 km lång bana som går upp och nedför ett berg, är en verklig utmaning. Det är massor med skymda kurvor, och hur dessa Lotusägare vågar satsa som de gör är minst sagt våghalsigt. Speciellt han som hade kameran i bilen körde väldigt aggressivt. Undrar hur många bilar som kom i mål?
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Att döma av filmerna från Elise Trophy så måste det vara mycket lönsamt att sälja reservdelar till Elise i England. Morgan, du bor i fel land!
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Niklas: Kul liten kamera! Vad får man tag på en sådan och vad kostar den? Hur lång inspelningstid klarar den?