Page 1 of 1
Lotus i GP2 och GP3 2011
Posted: Wed 22 Sep, 2010 12:05
by Nillet
Lotus blir partner med ART i GP2 och GP3 nästa år.
2 bilar i GP2 och 2 i GP2 Asia, samt 3 bilar i GP3.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/86859

Re: Lotus i GP2 och GP3 2011
Posted: Wed 22 Sep, 2010 12:49
by silke
Skoj! Händer mycket kring Lotus i racingvärlden just nu. Blir svårt att veta vilket Lotusteam man skall heja på i GP2 nästa år med tanke på att Lotus Racing F1 indirekt kommer vara representerade med "Team Air Asia" som likt Lotus Racing F1 drivs av Tony Fernandes. Heja Lotus!
http://www.autosport.com/news/report.php/id/86855
Samtidigt kan man inte slå bort tanken på att det kanske borde vara bättre att samarbeta och låta Lotus Racing sköta formelbils racingen medan Group Lotus fokuserar på GP-racingen...
Re: Lotus i GP2 och GP3 2011
Posted: Thu 10 Feb, 2011 21:34
by silke
Ur Lotusögon sett en väldigt intressant startuppställning på morgonens GP2 premiär i Abu Dhabi.
- Romain Grosjean i pole, Romain som även är en av Lotus Renault GPs reservförare.
- Jules Bianchi delar första startled med Romain, Jules kör för Lotus Art (Lotus Groups team i GP2).
- Davide Valsecchi startar från tredje startruta, Davide kör för Air Asia (Team Lotus team i GP2).
Som om inte detta vore nog så startar Markus Eriksson från sjätte startruta, Markus som verkar trivas bra i sitt nya team iSport. Tror även att den nya GP2 bilen passar Markus körstil bättre jämfört med fjolårets modell som han inte riktigt lyckades få fart på.
Må Markus vinna och bästa Lotus komma tvåa!
