Ett gäng från Lotus On Track ställer upp i Dubai 24h nu i helgen.
Deras webcam är här: http://www.lotrdc.com/dubailive/
Officiella hemsidan: http://live.24hseries.com/
Dubai 24h -2011
- Nillet
- Forumadministratör
- Posts: 3660
- Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
- Location: Eslöv, Skåne
- Contact:
Dubai 24h -2011
- Attachments
-
- dubai24h.jpg (57.74 KiB) Viewed 7282 times
- Nillet
- Forumadministratör
- Posts: 3660
- Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
- Location: Eslöv, Skåne
- Contact:
Re: Dubai 24h -2011
Om man slår en titt i tidlistorna verkar det som om det även är en Evora och en 2-eleven med.
http://live.24hseries.com/livetiming/
http://live.24hseries.com/livetiming/
- Nillet
- Forumadministratör
- Posts: 3660
- Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
- Location: Eslöv, Skåne
- Contact:
Re: Dubai 24h -2011
Evora:n körs av bröderna Mansell som har en välkänd farsa (Nigel).
Pressrelease: http://www.lotuscars.com/news/en/lotus- ... s-reunited
Pressrelease: http://www.lotuscars.com/news/en/lotus- ... s-reunited
- Nillet
- Forumadministratör
- Posts: 3660
- Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
- Location: Eslöv, Skåne
- Contact:
Re: Dubai 24h -2011
Då är det 40 minuter till start.
Webcam är nu med ljud: http://www.lotrdc.com/dubailive/
Tidtagning live: http://live.24hseries.com/livetiming/
Följ via GPS-sändningar: http://www.24hoursracing.com/ (blockerad av mitt företag så jag vet inte om den funkar)
Webcam är nu med ljud: http://www.lotrdc.com/dubailive/
Tidtagning live: http://live.24hseries.com/livetiming/
Följ via GPS-sändningar: http://www.24hoursracing.com/ (blockerad av mitt företag så jag vet inte om den funkar)
- Nillet
- Forumadministratör
- Posts: 3660
- Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
- Location: Eslöv, Skåne
- Contact:
Re: Dubai 24h -2011
Några timmar kvar nu och det har gått bra under natten.
Sedan starten och el-problemet då de hamnade i slutet på fältet har det löpt på.
Just nu är de på 44:e plats (av 84) totalt och på 5:e plats (av 10) i klassen.
Både Evor:an och 2-eleven:en har haft det besvärligt.
Evora:n var bäst i klassen men sedan fick de problem och trllade ner i listan.
Det rullar på för dem nu och de är 3:a i klass och 19:e totalt.
Tror att 2-eleven:en har brutit för den låg långt före Evora:n ett tag, nu har den gjort så få varv att jag tror den står stilla.
Sedan starten och el-problemet då de hamnade i slutet på fältet har det löpt på.
Just nu är de på 44:e plats (av 84) totalt och på 5:e plats (av 10) i klassen.
Både Evor:an och 2-eleven:en har haft det besvärligt.
Evora:n var bäst i klassen men sedan fick de problem och trllade ner i listan.
Det rullar på för dem nu och de är 3:a i klass och 19:e totalt.
Tror att 2-eleven:en har brutit för den låg långt före Evora:n ett tag, nu har den gjort så få varv att jag tror den står stilla.
- Nillet
- Forumadministratör
- Posts: 3660
- Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
- Location: Eslöv, Skåne
- Contact:
Re: Dubai 24h -2011
Är inne för ett långt depåstopp nu, byte av generatorrem och drivaxel. Funkade inte som det skulle när de skulle ut och rullades in i depån igen...
- Nillet
- Forumadministratör
- Posts: 3660
- Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
- Location: Eslöv, Skåne
- Contact:
Re: Dubai 24h -2011
Då var de i mål.
Totalt 47:e plats av 84.
Plats 5 i klassen.
459 varv och ca 247 mil körda.
Snabbaste varv 2.27.393 på varv 416.
15 depåstopp, totalt 3 timmar och 1 minut i depå.
Evora:n blev 22:a och 3:a i klass.
527 varv och 284 mil kördes.
Snabbaste varv 2.12.438 på varv 368.
15 depåstopp, totalt 2 timmar och 20 minuter.
2-eleven utgick på varv 303 efter en krock.
Totalt 47:e plats av 84.
Plats 5 i klassen.
459 varv och ca 247 mil körda.
Snabbaste varv 2.27.393 på varv 416.
15 depåstopp, totalt 3 timmar och 1 minut i depå.
Evora:n blev 22:a och 3:a i klass.
527 varv och 284 mil kördes.
Snabbaste varv 2.12.438 på varv 368.
15 depåstopp, totalt 2 timmar och 20 minuter.
2-eleven utgick på varv 303 efter en krock.
- Nillet
- Forumadministratör
- Posts: 3660
- Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
- Location: Eslöv, Skåne
- Contact:
Re: Dubai 24h -2011
En trevlig 30-minutersfilm om strapatserna finns här: http://vimeo.com/27485971