Hörde att de hade sagt på TV igår att ett bilföretag i kina vill köpa Saab och börja tillverka Lotus bilar där!?
Kan detta stämma eller har TV fått det om bakfoten?
Har dock inte hört detta själv utan bara av andra som sett det.
Lotus till Trollhättan?
Lotus till Trollhättan?
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
Re: Lotus till Trollhättan?
Youngman har ett samarbete med Lotus på tekniksidan.
Lär komma ett pressmeddelande på Genevemässan.....
Lär komma ett pressmeddelande på Genevemässan.....
Johan Lundberg
Uppsala
Elise S1
Uppsala
Elise S1
Jag såg inslaget på något av SVTs nyhetsprogram. Var någon gång under helgen.
Youngman sa sig vilja köpa SAAB och då omgående dra igång produktionen av Lotus i Trollhättan, detta för att få igång fabrikerna. Parallellt med detta skulle utvecklingen av Phoenix-plattformen fortsätta för att åter gå över till produktion av SAAB.
Hoppas att jag fick det där rätt om bakfoten. Programmet finns troligen på SVT play.
Detta lyftes för ett tag sedan som en spekulation här på forumet, viewtopic.php?f=1&t=4879
Youngman sa sig vilja köpa SAAB och då omgående dra igång produktionen av Lotus i Trollhättan, detta för att få igång fabrikerna. Parallellt med detta skulle utvecklingen av Phoenix-plattformen fortsätta för att åter gå över till produktion av SAAB.
Hoppas att jag fick det där rätt om bakfoten. Programmet finns troligen på SVT play.
Detta lyftes för ett tag sedan som en spekulation här på forumet, viewtopic.php?f=1&t=4879
Niklas
Volvo V70 BiFuel
Volvo V70 BiFuel
Som synes har man arbetat länge på den här lösningen! Den ene hjälper den andre, men det blir väl Saab som får dra.
Lotus Elise S1 Sport 190 med Saab Turbo 900 Cab 1987 som dragbil
BjörnO wrote: Som synes har man arbetat länge på den här lösningen! Den ene hjälper den andre, men det blir väl Saab som får dra.
Patrik Törnqvist, Helsingborg.

Ex ägare till bilen ovan, Elise 135 Sport -99

Ex ägare till bilen ovan, Elise 135 Sport -99