Funderar på om man kan få nedslag med en helbur i race-elisen på SBP, vore tråkigt att ta ur den igen för detta....
Dock tror jag om man vadderar upp och använder OEM bälten att det inte skall vara några problem, men träffar man på nitisk kontrollant så...
Ser nyare Exiger med helburar som verkar klara det ?
Någon som har erfarenheter ?
Tack
SBP med bur - nedslag ?
- Nillet
- Forumadministratör
Re: SBP med bur - nedslag ?
Jag frågade när vi hälsade på hos YBB i höstas...
I en EU-godkänd bil kan man glömma det, såvida det inte finns ett EU-godkännande med bur (tror GT2 och GT3 har det).
Men sedan är det fortfarande upp till besiktigarens godtycke...
Skall registreringsbesiktiga min inom kort och skall fråga igen.
I en EU-godkänd bil kan man glömma det, såvida det inte finns ett EU-godkännande med bur (tror GT2 och GT3 har det).
Men sedan är det fortfarande upp till besiktigarens godtycke...
Skall registreringsbesiktiga min inom kort och skall fråga igen.
Då tänker jag är CoC = EU godkänd ?
Om det inte finns ett CoC intyg i Sverige, ingen svensk generalagent vad gäller då ?
Japp verkar vara upp till SBP godtycke, är det så exige bilar rullar igenom tro
Joachim
Om det inte finns ett CoC intyg i Sverige, ingen svensk generalagent vad gäller då ?
Japp verkar vara upp till SBP godtycke, är det så exige bilar rullar igenom tro
Joachim
- Nillet
- Forumadministratör
Om jag förstått saken rätt kan man bara använda OEM-grejer på en bil som är EU-godkänd.
Det går exempelvis inte att byta till andra bromsbelägg utan att besiktningsmannen gör en riskbedömning om de uppfyller vad som är godkänt i EU-godkännandet.
Det faller ju på sin egen orimlighet, så därför upp till besiktningsmannens godtycke...
Det är därför det står "for race use only" på så många grejer...
Har diskuterat frågan på rejsa.nu...
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=75151
Det går exempelvis inte att byta till andra bromsbelägg utan att besiktningsmannen gör en riskbedömning om de uppfyller vad som är godkänt i EU-godkännandet.
Det faller ju på sin egen orimlighet, så därför upp till besiktningsmannens godtycke...
Det är därför det står "for race use only" på så många grejer...
Har diskuterat frågan på rejsa.nu...
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=75151
Hej
De Exige jag varit med om att ta in och reg besiktiga har vi varit tvungna att plocka ur buren för att få igenom.
En vanlig kontrollbesiktning däremot är nog lättare att ev kunna få igenom bilen.
Ska dom följa paragraferna slaviskt så går den inte igenom med buren kvar.
De Exige jag varit med om att ta in och reg besiktiga har vi varit tvungna att plocka ur buren för att få igenom.
En vanlig kontrollbesiktning däremot är nog lättare att ev kunna få igenom bilen.
Ska dom följa paragraferna slaviskt så går den inte igenom med buren kvar.