Hej.
Är sedan 2 månader ägare till en Elise S1. Tror detta blir mitt första inlägg i forumet, har blivit klubbmedlem sen ett tag tillbaka också.
Har en enkel fråga:
Instrumentpanelen, (mätare, lcd display och dess beslysning) slockande igår helt plötsligt. Kan det vara så enkelt som att en säkring gått och behöver bytas? Har läst lite men har svårt att förstå om det bara är en säkring för allt detta eller flera.
Olje lampan som tänds när man stänger av motorn, lyser däremot som vanligt. Men ingen annan när man sätter igång den. Så lite konfunderad blir man om det är en säkring som orsakat detta. Övrig belysning för halvljus/parkeringsljus osv funkar.
Ska testa koppla bort batteriet också då jag läst på något forum att om någon av batteri polerna inte sitter fast helt, så kan det orsaka att mätare och display försvinner?
Tack för er värdefulla info.
mvh
/Antonios
Elise S1 - Mätare och LCD display har slocknat
Re: Elise S1 - Mätare och LCD display har slocknat
Hej.
Ifall det händer för någon annan så kan jag säga att det var en felaktig säkring som orsakade detta.
Slot 8 ska ha en 7.5A säkring (brun). Av någon anledning hade min bil en 5A och den höll inte så länge antar jag. Bytte till rätt säkring och nu fungerar instrumenten igen.
Så lätt var det. :)
/Antonios
Ifall det händer för någon annan så kan jag säga att det var en felaktig säkring som orsakade detta.
Slot 8 ska ha en 7.5A säkring (brun). Av någon anledning hade min bil en 5A och den höll inte så länge antar jag. Bytte till rätt säkring och nu fungerar instrumenten igen.
Så lätt var det. :)
/Antonios