Meckarhjälp i NV Skåne

Frågor som har med teknik att göra hör hemma i det här forumet.
Post Reply
AB
Forumberoende

Meckarhjälp i NV Skåne

Post by AB »

Är det någon på forumet som kan ge meg ett tips på någon som kan Lotus i NV Skåne. Jag o bilen e på semester :-D Har fått ett mystiskt gnäll från h bak :( sedan jag haft roligt både på Mantorp o Knutstorp. Hittar inget när jag har bilen uppe men då den är på backen gnisslar det, inte så kul när man skall ta hem den de 65 milen till Stockholm
Anders/Elise 111R
Joakim
Moderator

Post by Joakim »

Surt, kolla så inte någon av hubbarna har lossnat. Annan ide kan vara att bromsoken ligger imot någon av skivorna, bromsklossarna kanske, du har ju varit på bana. Prova och ställ bilen på asfalt och ruska bilen kraftigt i sidled. Titta på hjulen om dom vickar mkt fram och tillbaka, du kommer säkert att se ett visst glapp i hjulupphängningen.

Lycka till!
joakim
SE highwing
AB
Forumberoende

Post by AB »

Har gjort allt jag kan men det konstiga är att det finns INGET gnissel då jag har bilen upphissad. Allt sitter tight o som det skall.
Det trevliga är att via vår ordförande så fick jag telnr till en man. Han sa"kom över så fixar jag det". Jag frågade då om han hade meckat Elan o dyl. Det visar sig att han har två st. och byggt ihop en del racerelaner. Fin klubb vi har. Å han bor bara några mil från sommarstället där vagnen nu vilar upp sig.
Min rekommendation står sig. Gasa o le så ses vi på sportvagnsmeeting till helgen. Nu känns det både :lol: och :steer: och till helgen får man titta på :flag:
Anders/Elise 111R
Birger
Stamgäst

Post by Birger »

Du kan ringa till Bertil i Vejbystrand.
Han har medlemsnummer 31 i LCCS,
AB
Forumberoende

Post by AB »

Det är just Bertil jag har ringt. Känns riktigt kul att vara med i Lotusklubben o forumet.
Anders/Elise 111R
AB
Forumberoende

Post by AB »

:-D :-D Bertil är värd alla glada smilisar som finns. En levande hjälte.
När man kör till Bertil efter hans vägbeskrivning så undrar man om det kan vara rätt. Tänk er en väg som går genom fälten o slutar vi d en välskött bondgård. Dock inte ett spår utanför om vad som finns innanför. När garagedörren öppnas o Bertil sticker ut huvudet så öppnar sig paradiset. En oklanderlig STOR verkstad med alla upptänkliga maskiner för att hjälpa Lotusvänner i nöd. I den andra lokalen trivs en mängd spännande bilar. Bertils gamla Lotus som han tävlat med, gamla SM vinnare, Elaner..., Alfa Romeo MGB GT allt racepreppat. För att inte tala om Bertils två egna Elaner. En ihopbyggd efter att tillbringat en del tid i Göteborgs hamnbassäng.
Bertil är en fantastisk Lotus man o otroligt trevlig o vänlig. Min fru var med då bilen lämnades in. Hon sa "så här skulle man ha det vilka massa fina bilar".
Om ni har vägarna förbi slå då denna man en signal o fråga om ni får titta in. Jag lovar ni blir inte besvikna.
Felet då ? det var hjulaxlarna som var uppslitna. Nya , Bertil har en hel del liggande eftersom han har byggt om en hel del Elaner till räcerbilar. + nya baklager. Resan hem till Stockholm gick utan mankemang med taket nere hela vägen.
Anders/Elise 111R
Post Reply