Vita fram blinkers till ESPRIT !

Frågor som har med teknik att göra hör hemma i det här forumet.
Post Reply
Rickard
Svårt Lotus-beroende

Vita fram blinkers till ESPRIT !

Post by Rickard »

Efter mkt surfand på diverse Esprit siter runt om på jorden har jag inte hittat någon firma som tillverkar eller säljer vita fram blinkers till Espriten (från S4 modellen & framåt).
Däremot har jag varit i kontakt med tre olika killar i USA & Europa som gjort sina egna, med varierande slut finish. :shock:

Så nu har jag tagit kontakt med en firma som kan tillverka riktiga blinkersglas identiska med orginalet fast vita eller rökfärgade.  :up:

Tillverkningen kan ske under vintern någon gång efter årsskiftet & priset kommer bli någonstans mellan 700 & 1100 kr / par, beroende på hur stor serie jag beställer.

Kanske inte jätte billigt, men garanterat proffesionellt gjorda & mkt snyggare än dom oranga som sitter på bilen orginal.

Min fråga till er andra Esprit ägare med den "nya" fronten är om ni är intresserade av att köpa blinkers till självkostnads pris om jag beställer från firman ? :hack:

Hör av er i sånna fall, priset blir ju billigare ju fler som beställer.

:flag:
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...

Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
mageri
Stamgäst

Post by mageri »

jag kan tänka mej ett par sånna!
hade själv nått ställe i england som sålde, men adressen försvann i en datorkrach :(

700kr verkar vettigt men inte mer....
hör av dej ifall du får tag på fler intressenter

MVH
Magnus
Rickard
Svårt Lotus-beroende

Post by Rickard »

Tänkte lägga ut en tråd på ett par engelska sidor under vintern för att försöka få ihop köpare, firman är inte intresserade att tillverka bara 2 uppsättningar... Dom vill att jag ska beställa ca 20 par för att det ska vara lönt för dom att starta tillverkningen.

Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
Rickard
Svårt Lotus-beroende

Post by Rickard »

Nu händer det grejer.

Har lämnat över orginal blinkersglaset till firman som ska göra helvita, räknar med att få ett exakt pris från dom nästa vecka.

Så ni med Espriter from S4 & framåt är ni intresserade av helvita blinkers därfram, hör av er !
:steer:

Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
LO224
Stamgäst

Post by LO224 »

Vill inte ställa till det för er, men undrar om inte politruckerna i EU har sagt nånting om att glas ska vara E-märkta, huga :shock:

Snackades om nått sånt(E-märkning) när jag typade min, å sen i år när man besiktigar som vanligt så klagar dom på saknade sidoblinkers  :eek: men det vart OK ändå :-D Tydligen lite plus att ha en icke svensson kärra :-D :-D

/224
Post Reply