oljetrycksproblem esprit
oljetrycksproblem esprit
När jag startar min esprit då den är kall så är oljetrycket enligt mätaren på 0 och gasar jag till mycket lite 1-2 gånger så går trycket upp strax efter, proceduren kan ta bra många sekunder. När trycket väl är uppe så är det stabilt hela tiden. Startar jag den då den stått en kortare stund så är det inget problem. Det är en esprit se -91. Vad kan vara problemet?
Re: oljetrycksproblem esprit
hej, du har inget problem. Lotus motorns oljepump ligger hogt uppe i motorn vilket gor att det tar en stund for pumpen att pumpa upp olja till den och sedan pumpa tryck.
Vad du inte skall gora ar att varva motorn utan tryck, da den gar torr, lagren kommer att skara da.
Mao starta motorn och vanta du de 5 sekunder det tar innan motorn far upp tryck, vanta sedan ytterliggare en 30 sekunder innan du kor ivag sa flodet av olja har hinna na hela lagerbanorna sa kommer din esprit halla en stund till.
//joakim
Vad du inte skall gora ar att varva motorn utan tryck, da den gar torr, lagren kommer att skara da.
Mao starta motorn och vanta du de 5 sekunder det tar innan motorn far upp tryck, vanta sedan ytterliggare en 30 sekunder innan du kor ivag sa flodet av olja har hinna na hela lagerbanorna sa kommer din esprit halla en stund till.
//joakim
joakim
SE highwing
SE highwing