Skall göra en liten beställning hos Paul Matty Sportscar. Behöver bl.a. lite delar till lampan på min europa men får inte klarhet i vad följande betyder.
- Headlamp outer bezel
- Clip, headlamp bezel
- Headlamp retaining rim
- Headlamp bowl, metal
- Dashboard dowl
Hoppas på att det finns någon som har bättre koll på dessa ord än vad jag har!
/Ola
Någon som kan översätta några engelska biltermer?
Hej!
Med hjälp av Nordstedts ordbok + minimalt med egna kunskaper
...
1. Ung. Strålkastare, yttre ram/infattning
2. Ung. Hållare/klämma/clips strålkastare ram/infattning
3. Ung. Strålkastaren kvarhållande kant/fals/infattning
4. Ung. Stråkastar"skål", metall.
Är du säker på att det inte är "dowel" och inte "dowl"? Dowel är troligen en styrpinne, typ...
Mvh /LasseW
Med hjälp av Nordstedts ordbok + minimalt med egna kunskaper
1. Ung. Strålkastare, yttre ram/infattning
2. Ung. Hållare/klämma/clips strålkastare ram/infattning
3. Ung. Strålkastaren kvarhållande kant/fals/infattning
4. Ung. Stråkastar"skål", metall.
Är du säker på att det inte är "dowel" och inte "dowl"? Dowel är troligen en styrpinne, typ...
Mvh /LasseW
Tack för mycket bra översättnig. Enligt Paul Mattys partslist heter det här "någonting" dowl, men som sagt jag kan inte förstå vad det är för någonting.
Den kromade yttre ringen, Yes!! Precis vad jag var ute efter!
Jäpp meckar utan parts list!! Har dock funderat på att köpa den men den kändes lite dyr och nu är ju bilen nästan klar. Detta blir den sista lilla kompletteringsbeställningen, så det får bli en senare fråga. Den skulle funnits elektroniskt på nätet. Kanske något för klubben att lägga upp på webben. Med lite mindre förändringar skulle vi eventuellt kunna klara oss från copyrightskyddet.
M.v.h.
Ola
Den kromade yttre ringen, Yes!! Precis vad jag var ute efter!
Jäpp meckar utan parts list!! Har dock funderat på att köpa den men den kändes lite dyr och nu är ju bilen nästan klar. Detta blir den sista lilla kompletteringsbeställningen, så det får bli en senare fråga. Den skulle funnits elektroniskt på nätet. Kanske något för klubben att lägga upp på webben. Med lite mindre förändringar skulle vi eventuellt kunna klara oss från copyrightskyddet.
M.v.h.
Ola
Lotus Europa TwinCam 1972
http://sites.google.com/site/lotuseuropatwincam/Home
http://sites.google.com/site/lotuseuropatwincam/Home