Lackförsegling

Frågor som har med teknik att göra hör hemma i det här forumet.
Post Reply
Göran
Svårt Lotus-beroende

Lackförsegling

Post by Göran »

Igår fick jag tillbaka Elisen efter en månad på verkstaden.  :hyper:
Den ser fantastiskt bra ut, faktiskt som i Juni 1998 när jag hämtade ut den från fabriken :lol:

Nu till frågan som för många kanske är trivial (men bättre att framstå som idiot tillfälligt än att förbli okunnig hela livet):

Efter lackningen har den också lackförseglats hos Mr. Cap. (Vet inte om det också görs från fabriken innan leverans).
Ska man fortfarande sköta lacken som vanligt, vaxa, polera etc. eller är det något annat man behöver tänka på.
Ni som har träffat mig och min bil har väl sett att "putsa" inte är min starka sida. Men nu när den är så fin :lol: så kommer tanken att man kanske skulle anstränga sig. Så vad gäller....?
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Atariman
Forumberoende

Post by Atariman »

Hej Göran,

Min bil är också lackförseglad hos Mr Cap, och jag fick det klargjort för mig av dem att man inte ska vaxa eller polera bilen. Spola av med högtryck, och om så behövs lite avfettning innan - det räcker vanligtvis. Behövs det grundligare rengöring så tvätta med svamp och shampoo efter att du sköljt av bilen noggrant, men alltså inget vax eller polering.  :up:

Du bör även ha fått en liten folder med skötselråd från Mr Cap - där står det mer ingående om hur du bör sköta lacken.
Krister
Boxster S (Lapis Blue)
Göran
Svårt Lotus-beroende

Post by Göran »

Atariman wrote:Du bör även ha fått en liten folder med skötselråd från Mr Cap - där står det mer ingående om hur du bör sköta lacken.
Tyvärr inte :(
men tack för upplysningen :-D
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Post Reply