Jag har faktiskt för mig att det sitter en metallkuliss i tråget ("lös", dvs inte gjuten som ska hjälpa detta problem. Jag kan kolla i verkstadsmanualen.
Mvh /LasseW
Oilstarvation
- Rickard
- Svårt Lotus-beroende
Så här ser tråget ut i verkstadshandboken.
Hoppas att bilden inte är för liten

Hoppas att bilden inte är för liten

Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...
Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1
Å en hel del annat.
Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1
Å en hel del annat.
Ser ju ganska hyggligt ut. Är detta till en Esprit?
Om de två skvalpplåtarna går hyfsat nära botten så verkar det ju vara bra skydd i sidled. Antar att den djupa delen är framåt? Om skvalpplåtarna då går in i de två försänkningarna i främre väggen så bör det vara bra skydd även vid inbromsning. För mkt skvalp bakåt vid acceleration verkar vara tänkt att förhindras av den tvärgående plåten mitt på den övre delen.
Beroende på exakt var pickupen sitter så skulle man ev. kunna förbättra så oljan inte kan fösvinna uppåt (dvs utmed den främre väggen) vid inbromsning. Dock väldigt viktigt att se till att oljan lätt kan komma tillbaka ner till pickupen. Finns ju olika lösningar t.ex klaffar eller försänkta hål, men det är kanske lite överkurs på en gatbil...
/Thomas
Om de två skvalpplåtarna går hyfsat nära botten så verkar det ju vara bra skydd i sidled. Antar att den djupa delen är framåt? Om skvalpplåtarna då går in i de två försänkningarna i främre väggen så bör det vara bra skydd även vid inbromsning. För mkt skvalp bakåt vid acceleration verkar vara tänkt att förhindras av den tvärgående plåten mitt på den övre delen.
Beroende på exakt var pickupen sitter så skulle man ev. kunna förbättra så oljan inte kan fösvinna uppåt (dvs utmed den främre väggen) vid inbromsning. Dock väldigt viktigt att se till att oljan lätt kan komma tillbaka ner till pickupen. Finns ju olika lösningar t.ex klaffar eller försänkta hål, men det är kanske lite överkurs på en gatbil...
/Thomas