Tackar....

Träffar, bankörningar, möten etc.
Post Reply
Lotus
Forumveteran

Tackar....

Post by Lotus »

För en mycket trevlig helg. Besöket på Motorima och bil och leksaks/musik utställningen var en höjdare, Rallyt var också trevligt trots oljegruset och att jag blev omkörd av Per-Ola :yuck: Tyvärr kunde vi inte närvara på själva årsmötet. Så jag fick trösta mig att åka hem och titta på när Schumi blev F1 mästare igen :trophy2:  :race: Så nu kör man "världsmästarbil" igen........vad kör ni? :nana:  :wave: :-D  :hyper: :winking:
PS. Jag vill inte sälja min Lotus....men jag måste :( :bigcry: :bawling: DS
Last edited by Lotus on Mon 30 Aug, 2004 18:36, edited 1 time in total.
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
Mikael_W
Forumadministratör

Post by Mikael_W »

tråkigt man ej kunde vara med, har ni som var där några bilder att lägga upp?  :up:
Mikael, Fisker Karma
Lotus
Forumveteran

Post by Lotus »

Jag misstänker att det kommer ett reportage i nästa Winners choice :331: då redaktören med son tog en hel del bilder. Min bil kommer nog dock att vara retuscherad...Stavning?....då den inte får misspryda alla fina Lotusar som var där  :wave: Så ser ni någon svart plump på fotografierna så är det inget fel på kameran, inte heller något oförklarligt som ett ufo eller något annat övernaturligt :evilgrin22: :yikes: utan bara en liten röd bil :blush:
Last edited by Lotus on Tue 31 Aug, 2004 05:56, edited 1 time in total.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
Micke T.
Nillet
Forumadministratör

Post by Nillet »

Mikael_W wrote:tråkigt man ej kunde vara med, har ni som var där några bilder att lägga upp?  :up:
Jag har några bilder på den nyblivna världsmästaren, men det var kanske inte det du menade...
:lol: :lol: :lol:
Var i Spa-Francorchamps och satt vid start/mål.
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
Mgz
Forumberoende

Post by Mgz »

Som Micke misstänkte så kommer det ett reportage i nästa nummer av Winners Choice, men en liten en liten preview kan vi ju bjuda på.

Image

Samling i Apladalen i Värnamo - en kul blandning av gamla och nya bilar.

Image

Helgens arrangör (starkt jobbat Ingmar  :up: ) kapitulerar för vädrets makter och monterar taket på Elisen.

Image

Härlig Elan i toppskick.

Image

Mest långväga deltagare var Ove Persson (th) från Norge. Uppstigning vid fyrasnåret och sedan 6,5 timmas sträckkörning i Elan Sprinten - självklart nercabbat hela vägen - respekt!  :up:

Image

Uppsamling innan färden går vidare på de småländska småvägarna. "Getaryggarna" var en mycket fin och underhållande vägsträcka - särskilt en viss blind högerkurva med direkt efterföljande vägkorsning :winking:

Image

Paradoxalt nog var den bil som väckte mest intresse och uppmärksamhet en Ford!! Visserligen en rent brutal RS200-kopia, men ändå........  :bigl: Killen i förgrunden verkar dock måttligt imponerad, men så är han också van vid att åka Elise!

Image

Lunchdags på Rydaholms Wärdshus - välsmakande isterband med potatis och rotfrukter stod på menyn.

Image

Image

Före och efter det att klubben intagit parkeringen vid Rydaholms Bil- och Leksaksmuseum. Ett mycket trevligt och välskött museum väl värt ett besök, som dessutom innehöll både gamla radioapparater, musikinstrument och en gammaldags lanthandel.

Image

Bentley Speed Six som det, trots bilens lastbilslika dimensioner, rejsades mycket framgångsrikt med på Le Mans. Bilbyggarfilosofiskt diametralt mottsatt Lotus men ändå djupt imponerande på sitt sätt. Förarna som rattade dessa bestar under 24 timmar på dåliga vägar och utan minsta tillstymmelse till säkerhetstänkande var utan tvekan riktiga hjältar.....

Image

Tommy Brorssons Lotus Eleven.

Image

Mycket välbyggd modell av ett av historiens mest kända och berömda flygplan. Vingbredden var uppskattningsvis närmare 2 meter.

Image

Efter museiebesöket var det bara att promenera rakt över landsvägen så hamnade vi hos Magnus Ahlquist som driver företaget Motorima. Maken till talangfull karosseribyggare har väl sällan skådats utanför Turin, eller var nu de italienska "carozzeriorna" höll till någonstans..... Bilen som tilldrar sig uppmärksamheten på bilden är en re-creation av en Ferrari 312 med modern Mondial-mekanik. Den är dessutom besiktigad och väg-registrerad som en "Molto Modificato" Mondial - bara det en prestation.

Image

Huv och förgasararrangemang på en annan av Magnus skapelser - en Testarossa re-creation.

Image

Cockpit på Magnus egen, nyrenoverade, Cooper F3:a. Här har både Graham Hill och Frank Williams suttit, målet är att han ska få köra bilen på Goodwood eller i Monaco.
Magnus, Esprit V8-GT
Lotus
Forumveteran

Post by Lotus »

Blir det ett färgreportage i Winners? :-D
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
Micke T.
Mikael_W
Forumadministratör

Post by Mikael_W »

man tackar, verkar ha blivit en mycket lyckat evengemang.  :up:
Mikael, Fisker Karma
Hailwood
Användare

Post by Hailwood »

Tack Magnus för de suveränt fina bilderna, och även bildtexterna. Blev till ett riktigt bra minireportage. Ser fram mot nästa nummer av Winners Choice.
Som antyddes i bildtexten räddade klubbmästarens inbyggda ABS i högerfoten dessutom bakdelen på en viss gul Esprit V8. :steer: Efterföljande nämnde något om skogsbrand och bränd olja.

Vill samtidigt passa på och tacka samtliga deltagare som alla bidrog till att göra årsmötet till ett, som vi tycker, mycket lyckat evenemang. :luxhello:

Ingmar, Marianne och Jakob (4 år och van Elise-åkare)
Post Reply