Har köpt Dunlop SP 9000 till min Elise S2. Känns bra men vi får hur det fungerar den 28:e på Mantorp.
Staffan
DÄCK
-
Guest
Jag har bara kört på gata och ganska försiktigt så jag känner ingen direkt skillnad. Inga probelm med 185:or fram ialla fall. Den spårar inte mer än förut vid lugn körning och min förhoppning är att den skall bli ännu mer neutralstyrd i framförallt snävare kurvor och att bilen kommer att bromsa ännu bättre pg av de bredare framdäcken. Grabbarna på däckfirman sa att det var grymt bra däck i alla fall. En rapport lämnas från Mantorp.
Skall även porta toppen, en kompis hjälper mig att lyfta den sen är det nog färdigtrimmat för min del. Når 160 hkr är jag nöjd.
So long!
Staffan
Skall även porta toppen, en kompis hjälper mig att lyfta den sen är det nog färdigtrimmat för min del. Når 160 hkr är jag nöjd.
So long!
Staffan
-
Guest
Känner ingen skillnad. Arbetar nu med 1,8 fram och en 1,9 bak - varma däck och bilen känns otroligt tight: Borta är den lite "flyta ovanpå känslan" som troligtvis berodde på för högt ringtryck eller att däcken var helt nya. Om de är bättre än Bridgestone låter jag vara osagt. Det enklaste är väl att vi byter bil vid nästa bankörning. Är det någon som har bytt till hårdare fjädring typ sprot Elise inom klubben?Admin wrote:Är det inte stötigare?Staffan wrote:Jag har bara kört på gata och ganska försiktigt så jag känner ingen direkt skillnad.
Staffan