Hej,
någon som vet om det är möjligt att byta kylvattenrören i chassiet på Europa S2 utan att ta av karossen? Motorn måste naturligtvis ur men går det att lirka i dem eller måste man kunna vända och vrida på chassiet?
Byta vattenrör?
- Håkan Petersson
- Användare
Byta vattenrör?
Fd Europa S2 -70
- Rickard
- Svårt Lotus-beroende
Om de inte går att komma åt & byta röret på plats borde man ju kunna tillämpa samma metod som man numera gör i hus med rör problem, man drar in en slang i röret.
Visserligen tappar man ju lite av flödes diametern, men det kanske kan vara ett allternativ ändå ?
Vet inte hur kritiskt kylvatten flödet är !? De va bara en idé.
Visserligen tappar man ju lite av flödes diametern, men det kanske kan vara ett allternativ ändå ?
Vet inte hur kritiskt kylvatten flödet är !? De va bara en idé.
Last edited by Rickard on Sun 20 Nov, 2005 19:08, edited 1 time in total.
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...
Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1
Å en hel del annat.
Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1
Å en hel del annat.
-
maxcarlsson
- Forumberoende
- Håkan Petersson
- Användare
OK,
tack för tipsen!
Min bil är helrenoverad mellan 1986-1988, den har gått ca 1500 mil sedan dess. Jag hade rören ute då och det var det första jag monterade i ramen efter renovering och lackering. Tyvärr minns jag inte hur omständigt det var att få dit dem. Rören har beläggning på insidan vlket begränsar det redan från början dåliga flödet så jag tänkte köpa rör i rostfritt från Banks.
Funderar även på att samtidigt lägga 2 st 1/2 tumsrör och montera oljekylaren på högkant på vattenkylet (som på 47GT).
tack för tipsen!
Min bil är helrenoverad mellan 1986-1988, den har gått ca 1500 mil sedan dess. Jag hade rören ute då och det var det första jag monterade i ramen efter renovering och lackering. Tyvärr minns jag inte hur omständigt det var att få dit dem. Rören har beläggning på insidan vlket begränsar det redan från början dåliga flödet så jag tänkte köpa rör i rostfritt från Banks.
Funderar även på att samtidigt lägga 2 st 1/2 tumsrör och montera oljekylaren på högkant på vattenkylet (som på 47GT).
Fd Europa S2 -70
-
maxcarlsson
- Forumberoende