Lasse H wrote:När ska man anmäla sig till licenskursen ?
Är alla överens om att det ska vara det ni kallar Licenskurs II ?
(som ni förstår har jag ej kollat K-torps hemsida än)
Men tycker det vore attans kul om vi var flera som kände varann och kunde peppa och trösta !
hälsn
Lasse H
Kommer anmäla mig efter Julhelgerna och leta ny bil
dan eliasson wrote:Vi skrev i anmälan till licenskursen i dag! Skickar in den i morgon.
Det är jag och min vän Adam, som håller på att bygga en se7en, en Westfield.
Hur många blir vi från klubben???
dan
Ska bli kul! Hoppas nu jag hinner få Westfielden besiktigad... Annars får det bli standardbilen...
Svårt att bestämma dig över vad du vill ha för bil?
Man skall byta ofta!
Om man tycker det är kul, så självklart ska man göra det - ser inget principiellt fel med det. Men hinner du verkligen lära dig att köra de olika bilarna ordentligt då? Antar att du inte hann köra många hundra mil med vare sig Exigen eller GT3:an?
Atariman wrote:
Svårt att bestämma dig över vad du vill ha för bil?
Man skall byta ofta!
Om man tycker det är kul, så självklart ska man göra det - ser inget principiellt fel med det. Men hinner du verkligen lära dig att köra de olika bilarna ordentligt då? Antar att du inte hann köra många hundra mil med vare sig Exigen eller GT3:an?
Han kör på bana 3 gånger med Exigen och enbart resan hem från tyskland med GT3an. Skulle ha kört några var på ringen fast det spöregnade den dagen
Jag har en halvtimme till banan och sover hemma. Men hur gör ni?
Detta frågar jag eftersom om man skall boka övernattning så kan det vara idé att vara ute i tid. På OpelSportClub har någon börjat fundera på detta nämligen...
Till Lasse,
Är det denna kurs som vi pratade om i sommras (licens) vi skulle anmäla oss till (jag är helt rookie på bankörning) och har du anmält dig ännu?
Ja, det är denna kurs. Jag har ej anmält mig. Tycker det är ganska dyrt för mig som redan har licens. Fast det är en hel dags fri åkning (mer eller mindre) och med tillgång till instruktörer. Se till att anmäla dig snarast. Tror att just helgkursen ganska snabbt blir fullbokad. Det finns en kurs som ligger på vardagar. Tyvärr samma pris där !
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !