Nybörjare bankörning
Adam !
Riktigt trist väder. Stundtals regnade det ju riktigt rejält. Åtminstone hemma hos mig, ca 5 mil därifrån. Men det verkade ju till att vara flera bekanta bilar/förare på kursen. Hade planerat att åka dit och titta på söndagen, men vädret gjorde att jag avstod. Hoppas att ni hade trevligt trots regnet. Stackaren i den gröna Caterham´en måste ha blivit rejält blöt och frusen.
Hoppas att det finns en chans att titta på din Westie när den är klar.
Är det mycket som återstår ?
En kamrat har just köpt en Caterham med twincam-motor. Får hem de i morgon. En äldre bil, men verkar till att vara i mycket bra skick. Man kan lätt konstatera att värdeminskningen är inget att bekymra sig för ! Begagnad kostar den flera gånger mer än den gjorde ny !!
hälsn
Lasse H
Riktigt trist väder. Stundtals regnade det ju riktigt rejält. Åtminstone hemma hos mig, ca 5 mil därifrån. Men det verkade ju till att vara flera bekanta bilar/förare på kursen. Hade planerat att åka dit och titta på söndagen, men vädret gjorde att jag avstod. Hoppas att ni hade trevligt trots regnet. Stackaren i den gröna Caterham´en måste ha blivit rejält blöt och frusen.
Hoppas att det finns en chans att titta på din Westie när den är klar.
Är det mycket som återstår ?
En kamrat har just köpt en Caterham med twincam-motor. Får hem de i morgon. En äldre bil, men verkar till att vara i mycket bra skick. Man kan lätt konstatera att värdeminskningen är inget att bekymra sig för ! Begagnad kostar den flera gånger mer än den gjorde ny !!
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
... Lasse vill köpa en Seven vilket förklarar hans intresse för Adams WestfieldLasse H wrote:Såg i MGCCs Bulletin som kom med posten dag att...
När få vi se Nillet i MGCC:s KM? Du kan ju börja lugnt med någon av deltävlingarna på Ljungbyhed, det är inte värre än banträffarna du brukar åka på men fasen så mycket roligare, speciellt med tidtagning
Jag slänger in en bild på mitt KM ekipage, tyvärr inte en Lotus - men en modern Elan

Mvh,
P-O
Gött! Jag ska bara få den besiktigad sen ordnar vi en träffLasse H wrote:Adam !
Har fått för mig att du bor i Kristianstad. Såg i MGCCs Bulletin som kom med posten dag att du var ny medlem och bor sydväst om mig.
Som väl är kan jag köra i den riktningen åxå !
hälsn
Lasse H
Adam Eliasson
Westfield SpeedSport 2000
Westfield SpeedSport 2000
Jag har alltid varit fascinerad av Seven. Mer sportbil än den finns inte !
Fast annonsen i Bulletinen (MGCCs medlemstidning) är samma som jag
haft publicerad på LCCSs hemsida ganska länge. Annonsen på MGCCs
hemsida, vilken publicerads för snart tre veckor sedan gav napp direkt.
Så idag, tisdag, får min kompis leverans av en Lotus Super Seven -75 med twincam-motor. Vänsterstyrd och fabrikstillverkad. Annonsen var alltså ej för egen räkning. Har nu bidragit till att en ung kille, < 25 år, blivit aktiv sportbilsfantast och blivande LCCS-medlem ! Som fringis åt mig så får jag provköra bilen !
Nu ska alla oljor bytas (stått stilla i fem år) bromsarna ses över och bilen försiktigt väckas till liv igen. Någon gång nästa vecka ska det bli besiktning. Håll tummarna !
Och Adam, jag ser fram mot ett möte. Med lite flyt tar jag ovannämnde kompis + hans Se7en med mig.
hälsn
Lasse H
Fast annonsen i Bulletinen (MGCCs medlemstidning) är samma som jag
haft publicerad på LCCSs hemsida ganska länge. Annonsen på MGCCs
hemsida, vilken publicerads för snart tre veckor sedan gav napp direkt.
Så idag, tisdag, får min kompis leverans av en Lotus Super Seven -75 med twincam-motor. Vänsterstyrd och fabrikstillverkad. Annonsen var alltså ej för egen räkning. Har nu bidragit till att en ung kille, < 25 år, blivit aktiv sportbilsfantast och blivande LCCS-medlem ! Som fringis åt mig så får jag provköra bilen !
Nu ska alla oljor bytas (stått stilla i fem år) bromsarna ses över och bilen försiktigt väckas till liv igen. Någon gång nästa vecka ska det bli besiktning. Håll tummarna !
Och Adam, jag ser fram mot ett möte. Med lite flyt tar jag ovannämnde kompis + hans Se7en med mig.
hälsn
Lasse H
- EXCEL,PATRIK.
- Forumveteran
Hej Lasse.
Roligt att din kompis hittade en se7en som passade. Nu råkar det vara så att jag är lite nyfiken av mig, men har lite dålig ordning på modellerna. Är det en serie3 eller 4 som han köpte alltså hel plast eller aluminium och plast?
Hoppas att han kommer med på våra träffar i sommar.
Må gott
Patrik.
Roligt att din kompis hittade en se7en som passade. Nu råkar det vara så att jag är lite nyfiken av mig, men har lite dålig ordning på modellerna. Är det en serie3 eller 4 som han köpte alltså hel plast eller aluminium och plast?
Hoppas att han kommer med på våra träffar i sommar.
Må gott
Patrik.
Excel SE 1987, Midas Gold MK3 1987, Austin mini 1275GT 1975. Triumph tiger T110 1954.
Hej Patrik !
Det är en s3, dvs med alu och glasfiber. Rätt modell alltså.
Tyvärr slutade första provturen i stort oljeläckage. Troligtvis
från transmissionen. Förhoppnigsvis bara torra packningar.
Bilen har stått obrukad i drygt sju år. Nu ska det till en
grundläggande översyn. Där är jag inte till mycket hjälp
eftersom jag inte är bra på "the oily bits".
Vet någon av forumets läsare hur mycket olja en 1600cc
TwinCam med torrsump ska ha vid oljebyte ?
hälsn
Lasse H
Det är en s3, dvs med alu och glasfiber. Rätt modell alltså.
Tyvärr slutade första provturen i stort oljeläckage. Troligtvis
från transmissionen. Förhoppnigsvis bara torra packningar.
Bilen har stått obrukad i drygt sju år. Nu ska det till en
grundläggande översyn. Där är jag inte till mycket hjälp
eftersom jag inte är bra på "the oily bits".
Vet någon av forumets läsare hur mycket olja en 1600cc
TwinCam med torrsump ska ha vid oljebyte ?
hälsn
Lasse H
Ja, det var väl kanske en korkad fråga ! Vi får väl ha koll på hur mycket olja som vi tappar ut och fylla på samma mängd färsk olja.
En annan fråga. Förhoppningsvis mer begåvad:
Vet någon av er hur mycket en konvertering till blyfri bensin kostar.
Krävs nya ventiler åxå eller "bara" nya säten ?
hälsn
Lasse H
En annan fråga. Förhoppningsvis mer begåvad:
Vet någon av er hur mycket en konvertering till blyfri bensin kostar.
Krävs nya ventiler åxå eller "bara" nya säten ?
hälsn
Lasse H