Jeg snakket med et bilskadesenter her i Trondheim i går og de har en god del erfaring med glassfiber (20-25 år faktisk), bl.a. fra Corvetter, båter og campingbiler...

De syntes ikke skaden så altfor ille ut og mener det er fullt mulig å få reparert dette så det blir helt bra igjen.
Jeg kom dit mens de hadde lunsj men plutselig var hele gjengen rundt bilen, kikket og spurte om alt mulig... Siden jeg har 2 uker ferie nå og været er fantastisk så syntes de det var for ille å sette bilen på verksted og ba meg ta kontakt igjen etter ferien

Hun er tross alt bare lettere skadet og selvsagt fullt kjørbar.
Angående lakkering sier de at de uansett kommer til å lakkere hele "rear clamshell", det vil si alt fra bak døren og bakover. Så da blir det vel ingen fargeforskjeller der ihvertfall. Men de fant 3 forskjellige nyanser av fargekoden til laser blue og de vil sammenligne med fargen på bilen forøvrig for å finne den riktige før de lakkerer. Håper det blir bra, ellers kommer jeg selvsagt til å klage helt til jeg er 100% fornøyd med resultatet.
Håper det går bra å reparere uten å skifte ut hele bakparten, selv om Andy sier følgende:
"S2 Elise är inte glassfiber den heter 'sheet moulded plastic'och det som kan hända när det är reparerade med glassfiber är att karossen kan spricka runt reperationen." Med såpass små skader skulle man jo tro at det var mulig å reparere men om det er offisielt anbefalt fra Lotus å skifte ut alt sammen så kan jeg kanskje kreve det fra forsikringsselskapet (?)
Under er noen nye bilder etter litt rensing rundt "såret". I tillegg til skadene på glassfiberen på 3-4 plasser ser det ut til å være et lite merke i glasset på det ene baklyset som sikkert må skiftes. Og så får jeg vel få tak i en ny Lotus-dekal å klistre på etter lakkeringen.
Hva er forresten det hullet over nummerskiltet som vises på bilde 3 til? Det har vel ikke vært noe her som jeg har mistet?