Billig försäkring Lotus Esprit V8a
- Mikael_W
- Forumadministratör
Billig försäkring Lotus Esprit V8a
Visade sig att länsförsäkringar tyckte min bil var för ny och inte klassas som entusiastbil så någon som har tips på vem som är billig på att försäkra Esprit V8a (är inte så sugen på att pröjsa 18lock i hel när man inte ens kör över 500mil och bilen inte står i stan).
Mikael, Fisker Karma
Re: Billig försäkring Lotus Esprit V8a
Aj aj aj........det var en ruggig skillnad
Har du kollat med http://www.bilsport-mc.com/ de har visserligen 10-årsgräns men kanske är mer förhandlingsvilliga.

När jag pratade med LF i Jönköping fick jag beskedet att gränsen för entusiastförsäkringen är 5 år........de har tydligen ändrat villkoren. Du tror inte det går att övertyga dem om att det verkligen är en entusiastbil och få dem att vara lite flexibla när det gäller åldern? Har du Ginettan försäkrad hos LF kanske du kan använda den för att bevisa din "entusiaststatus".Mikael_W wrote:Visade sig att länsförsäkringar tyckte min bil var för ny och inte klassas som entusiastbil så någon som har tips på vem som är billig på att försäkra Esprit V8a (är inte så sugen på att pröjsa 18lock i hel när man inte ens kör över 500mil och bilen inte står i stan).

Har du kollat med http://www.bilsport-mc.com/ de har visserligen 10-årsgräns men kanske är mer förhandlingsvilliga.
Magnus, Esprit V8-GT
Min gamla Esprit S3 -87 hade jag entusiastförsäkrad hos LF - inga problem alls med att få den godkänd!Mikael_W wrote:Är det någon här som har en äldre Esprit försäkrad med LF entusiastförsäkring så skall jag ringa upp dem igen då lite konstigt att de inte klassar en nyare Esprit som entusiastfordon
Skulle Espriten inte vara en värdig entusiastbil

Magnus, Esprit V8-GT
Nu får Länsförsäkringar ta och skärpa sig!!! Skulle inte en Lotus Esprit V8 vara en entusiastbil även om man råkar bo i Malmö? Det var det dummaste jag hört. Mikael, säg till LF att vi inom klubben hittills rekommenderat våra medlemmat LF för sin entusiastförsäkring. Visar de denna attityd kan de glömma vidare rekommendationer. Skulle det inte ta skruv kan du återkomma till mig. Jag har nämligen lite kontakter inom LF som vi kan använda.
Per-Ola
Per-Ola
F d Ordförande i Lotus Car Club of Sweden
Kör för tillfället familjelastbil med bra drag och maffigt motorljud
Kör för tillfället familjelastbil med bra drag och maffigt motorljud
- Mikael_W
- Forumadministratör
pratade precis med damen nere på länsförsäkringar som sa hon pratat med teknikerna och den var minsann inte godkänd hos länsförsäkringar i skåne
(de tog inte emoti Esprit i skåne) För min del så tecknar jag gärna entusiastförsäkring hos Länsförsäkringar i Stockholm om det går. När jag förklarade för henne att Espriten är en 27 år gammal modell och att andra medlemmar i klubben tecknat försäkring hos dem hade hon inget bra svar och att LCCS inte skulle rekommendera vidare hjälpte inte vidare, antar de säkerligen inte vill man skall teckan om sin helförsäkring på 18lock till deras entusiast för ser inget annat skäl då bilen är äldre än 5 år och enda skälet skulle vara att Esprit inte var en entusiastbil.
Hade du kunnat kolla med dina kontakter på LF Per-Ola hade det varit mycket uppskattat

Hade du kunnat kolla med dina kontakter på LF Per-Ola hade det varit mycket uppskattat
Mikael, Fisker Karma