Köpte min en liten bit utanför London i slutet på februari 2008. Jag hade under något år gått och småfunderat på att det nog vore kul att ha en elise. Småfunderingarna övergick i maniskt habegär ungefär i början på februari 2008... Jag började kolla annonser i Sverige på eliser och speedster, hittade dock inget som passade och jag började kika på hur det kunde gå till att ta hem en från England. Det blev en del läsande på nätet och mycket bortsortering av gammal information som inte gällde längre. Tillslut började jag känna mig hyffsat säker på hur jag skulle gå tillväga.
När jag äntligen stod vid en bilhandlare norr om London bland en massa Aston martin och mercor slogs jag över hur vansinnigt liten elisen var... hade ju bara sett några på håll innan... Efter lite prat och undersökning av motor och chassie m.m. var det dags för provkörning, funderade på hur man skulle lyckas komma in i det lilla dörrhålet... (hade skrattat åt folk på youtube innan som försöker hoppa i och ur eliser, nu skulle man få känna på hur det känns att bli skrattad åt...). Men när jag slog knäet i taket när jag skulle kravla mig in visste jag att det skulle bli köp!
Och köp blev det!
Måste säga att det var en speciell känsla att påbörja hemresan med en nyköpt bil, mörker, regn, vänstertrafik och med navkapslar från långtradarna i huvudhöjd... :)