Europa Batteri plats

Frågor som har med teknik att göra hör hemma i det här forumet.
Post Reply
Hans Eriksson
Användare

Europa Batteri plats

Post by Hans Eriksson »

:flag: Hej Jag är en Lotus Europa S2 ägare årsm 1968 som söker svar på hur batteriboxen i bilen är monterad hittar inget i manualer eller part list,väldigt tacksam om någon vet och kan ge mig tips hur ni eller du har gjort vid byte eller ombyggnad (sitter så långt ner så det är svårt att skruva samt lyfta ).
Hasse mdlnr 1707.
Jakke
Stamgäst

Re: Europa Batteri plats

Post by Jakke »

Hej, batteriet kan sitta på lite olika ställen. På s1 sitter den i baljan i motorrummet,i bakkant lite till höger. På S2 sitter batteriet på den högra rambalken i motorrummet precis bakom torpedväggen. Själv sitter mitt batteri på vänster rambalk då mina dubbla förgasare inkräktar på utrymmet på den högra sidan. Har sett dom som har monterat batteriet på balken mellan bakhjulen men då kan man inte använda baljan.
Lotus "Else" Europa S2 69 5 stages
Hans Eriksson
Användare

Post by Hans Eriksson »

Tack Jakke.Vet du hur batterilådan är skruvad Lossnar jag den försvinner bultarna eller min tanke att lyfta upp hela paket till balken och utnyttja fästet för batteri låda.Vi Hörs Hasse
Jakke
Stamgäst

Post by Jakke »

Jag hade ingen låda utan det satt ett "spänne" över batteriets mitt. Du kan se en glimt av montaget på youtube om du söker på
Lotus engine lives.
Lotus "Else" Europa S2 69 5 stages
Post Reply