SÅLD Unik Lotus EliseS1 Sport 190

Vill du sälja din Lotus, eller kanske något annat som har bilen att göra? Lägg då in en annons här.
Post Reply
BjörnO
Stamgäst

SÅLD Unik Lotus EliseS1 Sport 190

Post by BjörnO »

Nu är det dags, tror jag :( , att skiljas från min S190 som njutit av i mer än 10 år. Innan jag går ut på Pistonheads, Mobile.de etc. vill jag gärna kolla om intresse finns här. Kul om den kunde stanna i Sverige eftersom jag har massor av erfarenhet att dela med mig av. Det är med vånda och ångest men en historisk racer med rätt papper skulle kunna vara en tröst!

Bilder finns på FB. Vid eventuellt intresse tar vi prisdiskussionen privat!

The Sport Elise 190 was the race version of the Elise road car and is today indeed very rare. Powered by a highly modified Rover 1.8-liter engine, the Sport Elise develops 190 hp with cylinder heads, pistons, valves, crankshaft and flywheel modified and solid valve lifters fitted. These changes allow engine to rev to an 8000 rpm redline.

My Lotus Sport Elise 190, factory built, has the original equipment which includes for example: competition muffler, specially designed air filter and carbon-fiber cold air box, oil cooler kit, close-ratio gearbox, adjustable front anti-roll bar, uniball rear toe link, lightweight battery with master switch, dry-break fuel system, fire extinguisher, a lightweight, polycarbonate rear window, and a removable leather-rimmed steering wheel.

Many modifications have been made since I imported the car from UK 1998 for higher durability and refinement: Emerald K3 Engine Management System, Payen MLS head gasket, anti-roll bar, drop link, light wheel nuts, AP cluth system, clutch slave cylinder support, sump buffle, upgraded engine mounts (competition), Piper vernier pullies, side scoops, rear diffuser, Pagid brake pads, high pressure radiator, engine coolant pipework stainless manifold, Nitron NTR Sport (475/400 Ibs), Eibach springslight Rota wheels (8” x 6,5”), original wheels are included.
The car is in excellent condition with no damages. I´ve done no racing during the years with the car, just participating in friendly track days. Complete documentation since new.The car is situated in southern Sweden, close to Copenhagen.
Weight: 716 kg
Miles: 43 000
Last edited by BjörnO on Wed 30 Oct, 2019 22:03, edited 1 time in total.
Lotus Elise S1 Sport 190 med Saab Turbo 900 Cab 1987 som dragbil
oodsell
Ordförande i Lotusklubben

Re: Unik Lotus EliseS1 Sport 190

Post by oodsell »

Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Post Reply