Vad är det för dimension? (Jag måste köpa nya när jag ska ha på andra fälgar)
Hur hårt drar ni dessa?
/Daniel
hjulmuttrar till Europan
Fick syn på att Banks hade ett uppgraderingskit till M12, det kanske vore nåt. Jag har tyckt att de ser lite klena ut. Är det nån här som har uppgraderat?
/Daniel
/Daniel
Re: hjulmuttrar till Europan
3/8 UNF , dra dem 6 kg,och efterdrag efter ''a few laps'', konans vinkel bör du kolla. likaså pdc, ATS låter som mm.-fälg.Köper du bult skall de ej vara gulkromaterade utan som oe, svarta.Det finns ingen anledning att gå upp i dim.DJ wrote:Vad är det för dimension? (Jag måste köpa nya när jag ska ha på andra fälgar)
Hur hårt drar ni dessa?
/Daniel
De svarta är hållfasthetsklaficerade med en faktor x 1,5,de gul-kromaterade har kines/taiwanstandard och klenar vid 7 kg. Mutter finns i alla varianter,köp rostfritt så har du någorlunda koll.
Elan S1,Elan S2, Elan Coupe', Elise S1-96, Exige-07 och en biltrailer.
Re: hjulmuttrar till Europan
mogge wrote:DJ wrote:Vad är det för dimension? (Jag måste köpa nya när jag ska ha på andra fälgar)
Hur hårt drar ni dessa?
/Daniel[/quote
3/8 UNF , dra dem 6 kg,och efterdrag efter ''a few laps'', konans vinkel bör du kolla. likaså pdc, ATS låter som mm.-fälg.Köper du bult skall de ej vara gulkromaterade utan som oe, svarta.Det finns ingen anledning att gå upp i dim.
De svarta är hållfasthetsklaficerade med en faktor x 1,5,de gul-kromaterade har kines/taiwanstandard och klenar vid 7 kg. Mutter finns i alla varianter,köp rostfritt så har du någorlunda koll.
Aj , aj 7/16 skall det naturligtvis vara
Elan S1,Elan S2, Elan Coupe', Elise S1-96, Exige-07 och en biltrailer.