The hottest race in the world !

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Post Reply
Rickard
Svårt Lotus-beroende

The hottest race in the world !

Post by Rickard »

Sitter i Kuala Lumpur & tar en kall ol efter att ha tillbringat formiddagen pa forsta kvalet infor morrondagens F1 lopp, varmt som f#% men lika fantastiskt som vanligt & Malaysias engagemang kring det har loppet ar enormt & mkt valskott  :bow: Dessutom ar biljettpriserna har nera bra mkt battre en pa loppen i varan varldsdel  :bang:
Inga svensk intressen i ar, sa nu far man ga tillbaks till att hejja pa skomakaren.

Ser ut att kunna bli en kul sasong i ar.  :beer:

Image

Malaysias stolthet nr 1

Image

Ferraris "andrepilot"

Slanger in ett par bilder i morron fran loppet :flag:
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...

Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
Nillet
Forumadministratör

Post by Nillet »

Något avundsjuk blir man...
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
Reine
Stamgäst

Post by Reine »

Avundsjuk är bara förnamnet.. ;)

Mvh Reine
AndersB
Forumberoende

Post by AndersB »

Vill se en McLaren i top 3, hoppas ingen röd bil kommer i mål..... :flag:
Anders som kör Esprit S2
Göran
Svårt Lotus-beroende

Post by Göran »

Jag hade tyvärr inget annat alternativ än att se loppet på TV4+. Jag blev dock tipsad om F1.com's fina realtidsservice från race-datorn. Helt suveränt komplement :flag:
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Nillet
Forumadministratör

Post by Nillet »

För de som kan se tyska RTL är det en höjdare. Fast de har långa reklampauser.
Det var ganska varmt där nere, blev det någon solbränna Rickard?
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
Lotus
Forumveteran

Post by Lotus »

AndersB wrote:Vill se en McLaren i top 3, hoppas ingen röd bil kommer i mål..... :flag:
Hädelse!!!  :nono: :flag:  :wave:
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
Rickard
Svårt Lotus-beroende

Post by Rickard »

Da va man tillbaks vid datorn efter en lang vaaaaarm dag, antar att ni redan vet resultaten !? Sa de ar inte mkt vart att jag skriver ner dom har.

Jag lyckades inte ta mig in i depa omradet i ar, vilket var en besvikelse. Men daremot sa annordnade Renault ett "pit party" igar kvall, dom hade hyrt KL tower (inte petronas huset utan tv tornet som ar en tvarhand lagre), dom bjod pa underhallning & fototillfallenfor dom som vill bli fotad framfor en F1 bil tillsammans med asiatiska modell tjejer. (vem vill de !? :lol: ) Husband for kvallen va dom gamla knarkande engelsmannen Prodigy (trodde inte dom fanns langre). Dom kunde verkligen hoja tempot pa denna grymma fest.

Loppet idag, blev ganska spannande tillslut, men tyvarr sa tacktes hela sepang omradet av rok fran nagon narliggand skogsbrand. Det tog visserligen bort en del av solen som annars ar obarmhartig pa banomradet, men man satt till storre delan av loppet i "syntetiskt soldis".

Vet inte om det framgick i tv sandningarna men ljudet fran BMW-Williams F1 bil maste vara det mest underbara & upphetsande motorljud som nagonsin kommit fran en kolvmotor, den later mkt raare an alla andra bilarna.

Hade j#%&igt trevlig & mina totala omkostnader for sjalva racet, biljett 2 dagar, transfer till & fran banan 2 dagar hamnade under 600 SEK !!! :shock: Sa till er som inte far lagga hela familjens resekostnad pa en helg pa nordschlife, ta med familjen tva veckor till thailand nasta var & gor en avstickare ner hit, jag garanterar att ni inte kommer angra er...

Nu drar jag vidare norrut till Thailand, Laos, Vietnam & Kambodja kommer hem lagom tills det ar dags att plocka fram Espriten...  :beer:

Image

Renault slar pa stort denna sasong & dom verkar ju onekligen va pa fram marsch...

Image

Ur fotografisk synvinkel ar denna bild intressant, fick till skarpedjupet perfekt pa dom tva intressanta delarna av bilden... :-D

Image

Pa en av parkeringarna intill banan sag jag helt plotsligt tva Lotusar, en gammal & en som ar halv gammal men forsoker se ny ut...
Forsta Lotusarna jag sett i Malaysia, konstigt med tanke pa Proton, Ferrari ser man vart man an tittar kanns det som.. Kan man kanske hoppas pa att Proton gar ihop med Petronas & doper om deras stall till Lotus !? Ett namn mkt mer forknippat med racing an Petronas....  :wave:

Image

Jag latsas att jag inte laste nagot om "inga roda bilar gar i mal..." Inne pa omradet visade McLaren stolt upp sina tva skapelser, SLR:en ar lacker IRL...  :bow:

Image

En F1 motor direkt fran en Petronas bil, storleksmassigt minder an den 4 cylindriga som sitter i Esprit...

Image

Mkt folk pa plats som forsokte tranga ihop sig i skuggan.

Image

Och en skaggig sonderbrand svensk utan nagon landsman att hejja pa...

Image

Lucky strike ! Nja mest unlucky... Sa gar det nar man roker... :-D

Image

Ar det ett maktskifte pa G i F1 !? Snyggt kort av Alonso nar han passerade Schummi pa insidan.

Nu ar det dags for  :beer: , happy racing ! :flag:

Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
Lasse H
Svårt Lotus-beroende

Post by Lasse H »

Rickard !

Tack för ett häftigt reportage. Du kan väl nu kalla dig för "Winners Choice´s utsände på platsen" ! Måste vara något speciellt att se ett F1-race in natura. Ljud, lukt och synintryck. På TV är racing rena sömnpillret tycker jag. Bokstavligt talat. Tror att jag somnade ifrån de flesta av förra säsongens F1-race. Hatighetsupplevelsen blir ju liksom noll, med bara två dimensioner. När man vet att dom kör i 100 knyck i depån och det på TV ser ut som om det är i joggingfart, så är det inte konstigt att intrycken i TV-soffan inte blir någon höjdare.
Gissar att det inte är populärt här på webben, men även jag blir nöjd om någon annan än Schumi vinner. Han är på något sätt FÖR bra. Så professionell att han blir klinisk. Visst är han bäst, men just därför är det ju särskilt roligt om någon "under-dog" snuvar honom på segern. Håller helt med F1-skribenten i Autocar som menade att M.S. nu har åstadkommit allt. Visat att han är bäst. Kanske bäst någonsin, även om det aldrig går att bevisa. Men just därför, borde han tacka för sig hos Ferrari och nöja sig med de pengar han redan dragit in och de pokaler han har på hyllan och sätta sig i exempelvis en Minardi. Då, och egentligen inte förrän då, kan han visa att han är bättre än bäst !

hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Elan m100
Användare

Post by Elan m100 »

Hej,

Var också där..... och kan bara hålla med Rickard, ett mycket bra arrangemang med en del spännande situationer.
Fantastiskt hur hela Malaysia o KL satsar på detta lopp med mängder av aktiviteter under veckan !!
Hann med både Shanghai o Japan F1 förra året, får se hur det blir i år....
Rickard
Svårt Lotus-beroende

Post by Rickard »

Rickard wrote:
Image

Ar det ett maktskifte pa G i F1 !? Snyggt kort av Alonso nar han passerade Schummi pa insidan.
Jag fick tydligen rätt, ny världsmästare i F1, Grattis Alonso ! :flag:

Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
Post Reply