Det var hyggligt!
Jag fick höra att de flesta Ferrari och Maserati verkstäder utför service på Lotus?
Det hade jag ingen aning om.
Vet någon ungefärliga kostnader (års service) Kamremsbyte mm ?
Hoppas på att bli Lotus ägare mycket snart!
Vänligen
Niclas
Tackar! - Servicekostnader Esprit S4 - 94?
Hallå,
24000*1,608 = 38592km. Tips är dock att byt regardsless när du köpt din bil. Ett motorras bara i delar kommer knappast under 50kr. En liten reminder att detta fortfarande är en superbil är att kompletta kolvar med foder kostar ca 40kkr. Själv har jag varit med om glada ägare som hellre tagit smällen och sålt sin bil stället för att fixa den. Byt remmen, det är inte speciellt svårt eller dyrt, tror inte heller att det är speciellt dyrt om tex Morgan på Bennets skulle göra det åt dig..

24000*1,608 = 38592km. Tips är dock att byt regardsless när du köpt din bil. Ett motorras bara i delar kommer knappast under 50kr. En liten reminder att detta fortfarande är en superbil är att kompletta kolvar med foder kostar ca 40kkr. Själv har jag varit med om glada ägare som hellre tagit smällen och sålt sin bil stället för att fixa den. Byt remmen, det är inte speciellt svårt eller dyrt, tror inte heller att det är speciellt dyrt om tex Morgan på Bennets skulle göra det åt dig..

joakim
SE highwing
SE highwing
- Mikael_W
- Forumadministratör
kammremmen
De tar ca 11lock hos Wendels så känns som man kan lägga detta istället för totalras, skall man byta remmen vart 3e år fast man kör under 300mil varje år?
Mikael, Fisker Karma
Förra ägaren till min Lotus bytade kamrem hos Autoropa i Malmö med följden att när han körde hem så gick kamremmen av och totalraset var ett faktum, renoveringen blev 6-siffrig. Nya ventiler, 1kolv etc......... (detta blev naturligtvis en uppgörelse mellan A och försäkringsbolaget)
Det verkar som om det är lugnast att serva hos auktoriserad verkstad.
När jag köpte bilen så hade den gått 130 mil efter renovering - inte helt fel för mig, motorn känns mycket frisk.
Det verkar som om det är lugnast att serva hos auktoriserad verkstad.
När jag köpte bilen så hade den gått 130 mil efter renovering - inte helt fel för mig, motorn känns mycket frisk.

Per
Gul V8 -96
Gul V8 -96