Det blev en hellyckad dag!
Det var fint väder även om morgon-fuktan dröjde kvar på vissa delar av banan. Det var ganska få bilar men det är bra ändå eftersom det blir mindre trångt på banan.
Lasse_H och jag körde i samma grupp så därför inga bilder på oss. Tack för att du bjöd på kaffe.
JohanSalo med familj dök upp som åskådare och förhoppningsvis har han någon bild på oss. (Hade varit kul och se en bild på din fassas bil också)
Ett stort tack till Stefan för 20 minuter som rådgivande passagerare. Tror att mina tider runt banan minskade en hel del... Mina 34 bilder
snygga bilder.
Hade planer på att köra dit och titta, har så nära att ljudet av era motorer hörs hem till trädgården. Men husrenoveringen tar så mycket tid
Roligt att se att där var en 23B på banan, väldigt vacker bil.
Hur var banan i sin nya sträckning? Är den så väldigt bra som en del säger eller är berömmet bara för att den är ny?
Som Niklas skrev var det en riktigt rolig dag på Sturup. Egentligen underligt att det var så pass få bilar på banan. I den grupp som Niklas och jag körde var vi ursprungligen tre (!) vilken stundtals utökades till fem. Knappast trångt ! Och som vanligt var Stefan Mumm generös med sina goda och tidsbesparande råd !! Tack, Stefan !
Honom skulle LCCS utnyttjat som instruktör vid en banträff sommaren -06. Mycket god pedagog, kan tekniken och dynamiken bakom fortkörarkonsten. En riktig inspiratör.
Patrik !
Du frågar om den nya sträckningen. Själv har jag "alltid" varit en av den gamla banans belackare. Den har helt enkelt skrämt mig med sina smala passager, armco-räcken och otaliga hårnålar. Därför hade jag fram tills i går inte samlat på mig ens tvåsiffriga tal i antal varv. Men nu är den oerhört mycket bättre ! Det blir en lång vinter innan jag får en chans at köra där igen.
Skulle inte LCCS kunna lägga ett möte där ? Man har en mycket fin konferensanläggning där man kan hålla t ex årsmöte. Inkvarteringar går att ordna i den närmre omgivningarna.
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Hej.
Det har tidigare på en annan tråd pratats om en förar kurs för oss Lotus freeks, varför inte försöka att ha det på sturup raceway med Stefan som hjälpande instuktör och försöka att lösa kostnaden som klubben gjort tidigare genom samarrangemang mellan LCCS om tex Miata klubben, sevenklubben och kanske någon klubb till om det behövs.
Vi är åtminstone ett tiotal här i närheten som jag kan tänka mig vara intresserade av ett sådant arrangemang.
En körning av detta slaget är ingenting som men fixar privat då det är ganska stora kostnader för banhyra och ersättning för instryktör mm, så ju fler klubbar som delar på kostnaden detso bättre blir det ekonomiskt.
Tycker att något av detta slaget vore ett bra och roligt möte för alla oss som vill lära sig hur bilen beter sig i högre farter utan att riskera att möta en traktor eller något annat otrevligt på vägen.
Håller med Patriks inlägg gärna en kurs! speciellt under ordnade förhållanden så att man lär sig på rätt sätt och ingen kamikaze körning på allmän väg. Jag skriver gärna upp mig!
Tino
Ja, det stämmer. Fast med vissa reservationer. Jag hann köra cirka 80 varv när jag gick kursen för sex år sedan. Av dem hade jag instruktör i bilen 3 varv ! Det var många elever per instruktör. Den jag hade var ej lysande, om man säger som så. Skillnaden i engagemang, pedagogik, tydlighet och förmåga att inspirera om man jämför med t ex Stefan Mumm var oerhört stor.
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Lasse H wrote:Ja, det stämmer. Fast med vissa reservationer. Jag hann köra cirka 80 varv när jag gick kursen för sex år sedan. Av dem hade jag instruktör i bilen 3 varv ! Det var många elever per instruktör. Den jag hade var ej lysande, om man säger som så. Skillnaden i engagemang, pedagogik, tydlighet och förmåga att inspirera om man jämför med t ex Stefan Mumm var oerhört stor.
hälsn
Lasse H
Okie då vet man vad man har att vänta. Jag tycker jag kan Knutstorps bana ganska bra efter ha kört där 2 ggr nu. Men det kan vara bra att få lite tips från någon som vet hehe