Goodwood Festival of Speed på TV!

Här pratar vi om Lotus:ar i motorsport, men även annat inom motorsport.
Post Reply
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1407
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö

Goodwood Festival of Speed på TV!

Post by oodsell »

Ni som har Canal Digital, slå på kanal 67 och se på Goodwood festival of Speed med bl a Lotus 38!
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1407
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö

Re: Goodwood Festival of Speed på TV!

Post by oodsell »

En liten förklaring till att jag kastade mig på tangenterna för två timmar sedan. Jag slog på TV:n för att se om jag kunde hitta någon kanal som sände Daytona 500, men det gick nog bara på Viasat Motor. Jag har inte Viasat (är ingen större Stenbeck-fan) utan istället Canal Digital, och då hittade jag programmet från Goodwood på Motors TV. Det kom ju sedan också ett program från Goodwood Revival som ju är ännu roligare än Festival of Speed. Nåja, nu gick jag in på Motors TV hemsida och såg att programmen sänds åtskilliga gånger igen. Nästa gång på kvällstid är på onsdag 23/2 med början kl 19.30 och sedan på lördag 26/2 med början kl 19.05. De kan verkligen rekommenderas, för de visar både bilar, tävlingar och all miljö runtomkring som är fantastisk! Jag var själv på Goodwood Revival 2002 som gäst i VIP logen hos Cosworth, och det är ett minne för livet!
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
sebo
Stamgäst
Posts: 82
Joined: Sun 14 Nov, 2010 16:05
Location: malmö

Re: Goodwood Festival of Speed på TV!

Post by sebo »

hej du :hack: bliver helt misundelig på dig, vil gerne opleve festival of speed nogengang ??? :steer:
motorsport går i blodet.......herligt..
niels hansen,malmö
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1407
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö

Re: Goodwood Festival of Speed på TV!

Post by oodsell »

Det brukar åka några dit från Lotusklubben varje år. Se kontaktman i vår kalender. Och slå på TV:n ikväll om du har Motors TV (Canal Digital nr 67).
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
Hans Bourghardt
Stamgäst
Posts: 95
Joined: Thu 18 May, 2006 15:59
Location: Stockholm
Contact:

Re: Goodwood Festival of Speed på TV!

Post by Hans Bourghardt »

Och även de som inte har Canal Digital kan titta på Goodwood Festival of Speed på:http://www.insideracinglive.com/

Det mesta av det bästa från 2010 års fartfestival ligger där - håll till godo!
Lotus Elan S4, 1968
Post Reply