Bilder från sturup raceway 2 juni.

Träffar, bankörningar, möten etc.
peter milton
Forumveteran

Post by peter milton »

DJ wrote:Oj, vad sugen man blir.

Vems är den underbara gulf-färgade Elanen?
Det är Anders Ek:s Elan, han kör mkt i europa, bl.a i ADAC Cup.
Jag hade honom som instruktör i ett av mina pass i lördags. Inte fel kan jag säga.  :wave:
Har kört en Norfolk Mustard Yellow Elise S1 -00.
fredrikw
Användare

Re: Bilder från sturup raceway 2 juni.

Post by fredrikw »

maxcarlsson wrote:Träffens klart coolaste bil, ballt att se någon köra en gammal Europa och på 165or! Det inger hopp för min egen framtid. Synd att jag inte kunde närvara med min. Är det någon som har fler bilder på den vita Europan?
Rickard wrote: Image
Värmande ord...

Ett stort tack till arrangörerna för en mycket bra träff. Arrangemanget, och inte minst banan, var väl värd resan ToR Stockholm, även om öronen var en smula trötta vid läggdags igår.

Mvh
Fredrik
Europe S2 -68
Elise S2 -01
Nillet
Forumadministratör

Post by Nillet »

Hann inte fota så mycket och de jag fotade blev suddiga...
6 halvbra bilder
Smakprov:
Image
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
Dennis K
Användare

Post by Dennis K »

fredrikw wrote:
maxcarlsson wrote:Träffens klart coolaste bil, ballt att se någon köra en gammal Europa och på 165or! Det inger hopp för min egen framtid. Synd att jag inte kunde närvara med min. Är det någon som har fler bilder på den vita Europan?
Rickard wrote: Image
Värmande ord...

Mvh
Fredrik
Kan ju bara hålla med - trots att jag är väligt svag för Exige så blir man lite sentimental. :-D
Hur tyckte du Europan funkade på banan?
Jag trodde det var en S1, men det står S2 i din profil; borde den inte ha blinkersen mellan strålkastarna då?
För min del krockade det med MGCC KM2  :bang: ; hoppas att det inte blir så nästa gång.
/Dennis K
DJ
Moderator

Post by DJ »

Dennis K wrote:Jag trodde det var en S1, men det står S2 i din profil; borde den inte ha blinkersen mellan strålkastarna då?
Tidig S2 hade dörrlås och blinkers á la S1, fram till -70, tror jag.

Daniel
Lotuslös :(
Dennis K
Användare

Post by Dennis K »

DJ wrote:
Dennis K wrote:Jag trodde det var en S1, men det står S2 i din profil; borde den inte ha blinkersen mellan strålkastarna då?
Tidig S2 hade dörrlås och blinkers á la S1, fram till -70, tror jag.
Kan så vara; minnet börjar svika... :rolleyes07:
/Dennis K
JohanSalo
Forumberoende

Post by JohanSalo »

Hej alla,

Tackar för allt beröm, och jag hoppas som många andra att vi i LCCS kan göra om detta.

Även jag har nu fått mina 96 bilder framkallade och finns för visning här.

här kommer ett smakprov.
Image
Härlig bild... bara att njuta.

Image
utsläpp.

Image
insläpp.

//J
“Everything should be as simple as possible, but not simpler.” — Albert Einstein

Lotus Elise 111s
fredrikw
Användare

Post by fredrikw »

Dennis K wrote:

Värmande ord...

Mvh
Fredrik
Kan ju bara hålla med - trots att jag är väligt svag för Exige så blir man lite sentimental. :-D
Hur tyckte du Europan funkade på banan?
Jag trodde det var en S1, men det står S2 i din profil; borde den inte ha blinkersen mellan strålkastarna då?
För min del krockade det med MGCC KM2  :bang: ; hoppas att det inte blir så nästa gång.

Jo, det är en mycket tidig S2, de saknar näsborreblinkersarna och har samma härliga Renaultmekanik för att hålla dörrarna stängda som S1.
Jag tyckte bilen kändes fin på banan, bettade fint så länge det var torrt, och det gick att släppa bakvagnen lite grann i regnet (speciellt ut ur hårnlen var det skoj). Men jag har inte kört så ruskigt mycket att jämföra med, kört Europan på Gelleråsen, samt Miata på samma bana. Däcken sätter en hel del gränser (säkert tillverkade för Suzuki Alto eller nåt sånt).
I Gränna på vägen hem upptäcktes att det lilla glappet i höger bakspindel (ingen presspassning kvar mellan hjullager och aluminiumet i spindeln) blivit ett jätteglapp. Att jag inte känt det på bana kanske säger en del om min förmåga att uppfatta detaljer bakom ratten? :shock:
Bilen tog sig dock haltande hem (uppmuntrande påhejad av Pers kryptonitgröna Exige), men nu är det slutåkt för i år, och den sedan flera år planerade uppdateringen av bakvagn är ett måste till nästa säsong.
Oljeläckaget jag drogs med hela dagen kommer förmodligen från en sprucken kamkedjetranskåpa, som sprack förra året då motorn skakade loss och slog i ramen (lösa motorfästen upptäcktes vid försäsongsservice i år).
En Europa är ingen Mercedes, som tur är!

Mvh
Fredrik W
Europe S2 -68
Elise S2 -01
Post Reply